AK Syrena Meluzyna
AK Syrena Meluzyna to projekt pojazdu, który miał na celu kontynuację tradycji samochodów marki Syrena, produkowanych w XX wieku.
Inicjatywa ta była rozwijana przez kanadyjską firmę AK Motor International Corporation. Samochód miał być wytwarzany oraz rozwijany w zakładach FSO S.A., na mocy umowy ratyfikowanej 11 stycznia 2015 roku pomiędzy FSO a AK Motor Polska. Model miał być dostępny w dwóch wersjach: AK Syrena Meluzyna oraz AK Syrena Ligea. Logo dla modelu Ligea zaprojektował Paweł Panczakiewicz, który jest krewnym Stanisława Panczakiewicza, twórcy oryginalnej Syreny. Meluzyna miała reprezentować samochód miejski w stylu retro, dostępny w kilku wariantach, w tym podstawowym modelu Meluzyny L, wyposażonym w silnik 3- lub 4-cylindrowy o pojemności do 1,5 litra. Pojazd miał długość 4062 mm, rozstaw kół wynoszący 1530 mm oraz opony w rozmiarze 225/50 R17. Kolejny model planowano z silnikiem o pojemności 2 litrów, natomiast w przyszłej wersji Meluzyny przewidziano mocniejszy silnik 2,5-3 litrowy z napędem na obie osie. W wersji „S” Turbo planowano zastosować silnik 3 litrowy z turbodoładowaniem (wersja ekskluzywna), który miał być produkowany na terenie dawnych Zakładów Samochodów Dostawczych w Nysie. Projektowano również model hybrydowy.
Przypisy
Linki zewnętrzne
Strona Główna [online], Nowa Syrena [dostęp 2021-02-13] [zarchiwizowane z adresu 2021-02-02]. strona główna serwisu