Aion RT

Aion RT – elektryczny samochód osobowy klasy średniej

Aion RT to elektryczny samochód osobowy klasy średniej, który jest produkowany przez chińską markę Aion od 2024 roku.

Historia i opis modelu

W wrześniu 2024 roku GAC Aion, oddział koncernu GAC Group skoncentrowany na samochodach elektrycznych, zaprezentował nowy, flagowy model – średniej wielkości limuzynę Aion RT, opartą na platformie AEP 3.0. To kolejny produkt po crossoverze Aion V, który został całkowicie pozbawiony logotypów i oznaczeń GAC, przyjmując nowy język stylistyczny.

Model charakteryzuje się smukłymi proporcjami oraz ostrymi liniami, nawiązując do stylistyki bratniej marki Hyptec. Z przodu znajduje się spiczasty kształt z owalnymi reflektorami, zaś tył jest podłużny, zwieńczony wąskimi lampami. Wzdłuż krawędzi przedniej szyby i przeszklonego dachu umieszczono LiDAR, który stanowi część systemu półautonomicznej jazdy, wspomaganego przez zestaw trzech czujników mikrofalowych oraz 11 kamer umiejscowionych, m.in. na przednich błotnikach.

Wnętrze pojazdu utrzymane jest w minimalistycznej stylistyce, łączącej kontrastujące kolory materiałów wykończeniowych oraz prosty układ sterowania. Przed dwuramienną kierownicą znajduje się 8,8-calowy ekran cyfrowych wskaźników, a centralnie umieszczono 14,6-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego. Przednie fotele są wyposażone w funkcję całkowitego składania oparcia, a wnętrze doświetla podwójne okno dachowe.

Sprzedaż

Aion RT został zaprojektowany głównie z myślą o chińskim rynku, gdzie sprzedaż rozpoczęła się pod koniec września 2024 roku. Najtańsza wersja średniej wielkości sedana została wyceniona na 119 800 juanów, podczas gdy topowa odmiana kosztuje 169 800 juanów.

Dane techniczne

Aion RT wyposażony jest w pełni elektryczny układ napędowy, oferujący dwa rodzaje silników do wyboru: o mocy 201 koni mechanicznych lub 221 koni mechanicznych. Akumulatory, dostarczane przez krajową firmę CATL, mają pojemność 55,1 kWh, co zapewnia maksymalny zasięg do 520 kilometrów według normy CLTC, lub 68,1 kWh, co pozwala na osiągnięcie do 650 kilometrów zasięgu maksymalnego według chińskiej normy pomiarowej CLTC.

Przypisy