AGS JH27

AGS JH27 to samochód Formuły 1, który został zaprojektowany przez Christiana Vanderpleyna oraz Mario Tolentino, a jego konstrukcja miała miejsce w 1991 roku przez zespół AGS. Pojazd ten nigdy nie zdołał zakwalifikować się do wyścigu i był ostatnim modelem AGS w historii Formuły 1.

Historia

Na początku sezonu 1991 zespół AGS borykał się z problemami finansowymi, co spowodowało, że model JH26 nie został ukończony. W związku z tym francuska ekipa korzystała z przestarzałego modelu JH25B. W trakcie sezonu AGS został przejęty przez Patrizio Cantu oraz Gabriele Raffanellego, a do zespołu dołączyli Christian Vanderpleyn i Mario Tolentino, którzy mieli za zadanie zaprojektować nowy samochód. Prace nad modelem rozpoczęły się w maju 1991 roku, a jego ukończenie miało miejsce na Grand Prix Włoch 1991.

Samochód miał konwencjonalną konstrukcję, w której zastosowano monokok z włókien węglowych. W porównaniu do modelu JH25, kokpit był niższy i bardziej przesunięty do tyłu. Przedni spojler składał się z dwóch oddzielnych elementów, zamontowanych po bokach nosa pojazdu. Napędzany był jednostką Ford Cosworth DFR 3.0 V8 o mocy 620 KM.

Debiut samochodu miał miejsce podczas Grand Prix Włoch, gdzie prowadził go Gabriele Tarquini. Tarquini okazał się nieznacznie wolniejszy w prekwalifikacjach od swojego zespołowego kolegi, Fabrizio Barbazzy, który prowadził model JH25B, ale obaj kierowcy nie zdołali się prekwalifikować. W Grand Prix Portugalii obaj zawodnicy korzystali już z modelu JH27; Barbazza również nie zdołał się prekwalifikować, a Tarquini nie zakwalifikował się do wyścigu. Na Grand Prix Hiszpanii Tarquiniego zastąpił Olivier Grouillard, jednak ponownie obaj kierowcy nie przeszli prekwalifikacji.

Po Grand Prix Hiszpanii zespół AGS zakończył swoją działalność w Formule 1.

Wyniki w Formule 1

Przypisy