Agnieszka Grzelak (urodzona 6 września 1989 w Warszawie) to polska youtuberka, podróżniczka, wizażystka oraz influencerka. Jest założycielką marki kosmetycznej Agamato (wcześniej znanej jako Pibuya) oraz autorką interaktywnego dziennika podróży zatytułowanego Travel Challenge.
Stała się popularna dzięki prowadzeniu dwóch kanałów na YouTube: Agnieszka Grzelak Beauty, skupiającego się na tematyce urodowej, oraz Agnieszka Grzelak Vlog, poświęconego podróżom i kulinariom. Oprócz tego prowadzi również konta na Instagramie i TikToku, łącząc na wszystkich swoich platformach niemal 6 milionów obserwujących.
Życiorys
Agnieszka Grzelak przyszła na świat 6 września 1989 roku w Warszawie, gdzie spędziła swoje dzieciństwo.
W młodości brała udział w nagraniach Domowego Przedszkola dla TVP1. Uczyła się w warszawskiej szkole podstawowej nr 142, była członkinią zespołu pieśni i tańca Gawęda oraz uczestniczyła w zajęciach z gimnastyki artystycznej. Po rozpoczęciu edukacji w gimnazjum nr 6 dołączyła do Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej, a następnie rozpoczęła naukę w liceum CIX w Warszawie.
Po zakończeniu nauki w szkole ogólnokształcącej przez dwa lata studiowała wizaż, a później przez kolejne dwa lata charakteryzację.
W trakcie swojego kształcenia zaczęła pracować przy sesjach zdjęciowych oraz programach telewizyjnych, między innymi dla stacji TVN, Polsat i Viva!.
W tym okresie działała także jako freelancerka. Po zakończeniu edukacji rozpoczęła podróżowanie na własną rękę i od tego czasu odwiedziła kraje na sześciu kontynentach.
Kariera
W 2013 roku zaczęła publikować filmy na YouTube, w tym vlogi z podróży oraz tutoriale makijażowe.
W tym czasie pracowała na pełny etat jako makijażystka w Super Stacji.
Jej popularność wzrosła dzięki serii Japana Zjadam, w której testuje miniaturowe słodycze z Japonii, a także vlogom z różnych miejsc na świecie oraz charakteryzacjom na kanale Beauty.
W 2016 roku otworzyła swój sklep internetowy dla fanów.
W 2018 roku kanał Agnieszka Grzelak Vlog przekroczył 1 milion subskrybentów, a kanał Agnieszka Grzelak Beauty osiągnął ten wynik w 2019 roku. Tym samym stała się pierwszą kobietą w Polsce, której oba kanały na YouTube zdobyły milion subskrybentów.
W 2019 roku założyła markę naturalnych kosmetyków pielęgnacyjnych w piance Pibuya, która w 2021 roku zmieniła nazwę na Agamato.
W 2020 roku zajęła 13. miejsce w rankingu najbardziej wpływowych influencerów w Polsce według magazynu Forbes.
W tym samym roku uplasowała się na 19. miejscu w zestawieniu najlepszych kobiecych marek osobistych według Forbes Women.
W 2023 roku zdobyła pierwsze miejsce w rankingu najbardziej wpływowych twórców treści SeeBloggers w kategorii Beauty.
Nagrody i wyróżnienia
- 2018 – Nagroda specjalna od portalu wizaz.pl, Kosmetyk wszech czasów.
- 2020 – 13. miejsce w rankingu najbardziej wpływowych influencerów w polskim internecie według Forbes.
- 2021 – Nagroda Best Stream Awards za program poradnikowy Agnieszka Grzelak Beauty.
- 2021 – 19. miejsce w rankingu najlepszych kobiecych marek osobistych według Forbes Women.
- 2023 – pierwsze miejsce w rankingu najbardziej wpływowych twórców treści SeeBloggers w kategorii Beauty.
Twórczość
- Marka kosmetyków pielęgnacyjnych i myjących Agamato.pl
- Agnieszka Grzelak, Travel Challenge, Grupa Wydawnicza Foksal 2021, ISBN 978-280-8786-6
- Ponad 1500 filmów na platformie YouTube
- Merch agagrzelak.pl dostępny od 2016 roku
Przypisy