Agencja Interaktywna
Agencja interaktywna to rodzaj agencji reklamowej, która specjalizuje się w tworzeniu oraz realizacji strategii budowania wizerunku firm w Internecie, opartych na założeniach marketingowych przedstawionych przez klienta.
W roku 2017, budżety marketingowe zarządzane przez agencje interaktywne w Polsce osiągnęły łączną wartość 2,69 miliarda złotych. Największe wydatki na reklamę dotyczyły firm z sektora farmaceutycznego, które w 2018 roku przeznaczyły na ten cel 409 milionów złotych.
Wśród najczęściej oferowanych usług przez agencje interaktywne można wymienić: projektowanie stron internetowych, systemów e-commerce oraz B2B, e-marketing, konsulting internetowy, przygotowywanie i prowadzenie kampanii reklamowych, hosting, SEM, SEO, pozycjonowanie witryn, a także zarządzanie kampaniami w mediach społecznościowych. Agencje te opracowują strategie marketingowe, które mają na celu zapewnienie dużej widoczności klienta w sieci. Tworzą profesjonalny wizerunek poprzez publikację wartościowych treści, które są promowane na różnych kanałach komunikacyjnych i docierają do odpowiednio dobranej grupy odbiorców. Firmy oferujące tak szeroki zakres usług określane są mianem agencji full-service.
Warto zauważyć, że agencje interaktywne nie są tym samym co agencje public relations zajmujące się działaniami E-PR. Mimo iż ich cele mogą być podobne, korzystają one z różnych narzędzi i metod działania.
Etymologia terminu „agencja interaktywna” ma swoje korzenie w łacinie, od słowa interactus, co oznacza „czyn wzajemny”. W kontekście agencji, odnosi się to do jednoczesnego odbierania informacji oraz reagowania na nie.
== Przypisy ==