Agencja brandingowa

Agencja brandingowa

Agencja brandingowa to firma, która specjalizuje się w tworzeniu tożsamości dla przedsiębiorstw oraz marek, a także w kształtowaniu ich wizerunku poprzez kluczowe elementy budowania świadomości marki, takie jak: nazwa, logo, identyfikacja wizualna, strategia oraz wartości marki. Często agencja brandingowa bywa mylona z agencją reklamową, jednak istnieją istotne różnice dotyczące specyfiki działań oraz celów realizowanych usług.

Główne zadania

Aktywności agencji brandingowej koncentrują się na:

  • tworzeniu nowych marek,
  • aktualizacji istniejących marek, znanej jako odświeżenie lub rebranding.

Te działania realizowane są poprzez świadczenie różnorodnych usług, takich jak:

  • przeprowadzanie badań marki, analiz oraz konsultacji,
  • opracowywanie strategii marki,
  • tworzenie nazw marek (naming),
  • projektowanie identyfikacji wizualnej (w tym logo marki),
  • wdrażanie i komunikowanie marki na rynku.

Różnice pomiędzy agencją brandingową a agencją reklamową

Agencja brandingowa koncentruje się na zaprojektowaniu marki oraz ustaleniu jej podstawowych zasad. Może także planować kampanie, które wprowadzają markę na rynek lub komunikują jej zmiany. Kluczowym aspektem działalności agencji brandingowej jest projektowanie koncepcji marki oraz planowanie działań, które wspierają jej kreowanie wśród odbiorców. Zwykle nie zajmuje się ona bieżącą realizacją procesu budowania świadomości marki.

Z kolei agencja reklamowa prowadzi codzienne działania reklamowe i promocyjne, których głównym celem jest bezpośrednie zwiększenie sprzedaży, poprawa rozpoznawalności marki lub utrwalenie jej wizerunku w oczach odbiorców. Z założenia nie zajmuje się projektowaniem samej koncepcji marki, lecz pełni rolę jej realizatora i promotora.

Przypisy