Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika (ang. Age of Wonders II: The Wizard’s Throne) to gra strategiczna turowa, która miała swoją premierę w 2002 roku. Została stworzona przez Triumph Studios i wydana przez Take-Two Interactive. Jest to kontynuacja gry Age of Wonders.

Fabuła

Gracz wciela się w postać młodego czarnoksiężnika Merlina, który dąży do odkrycia tajemnicy tytułowego Tronu Czarnoksiężnika. Ten artefakt ma niezwykłą moc, zdolną do zniszczenia świata, a pozostali magowie pragną go zdobyć.

Rozgrywka

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika to turowa gra strategiczna, w której gracze na przemian wykonują ruchy, grając zarówno przeciwko innym osobom, jak i komputerowi. W grze każdy uczestnik przyjmuje rolę jednego z magów. Jeśli postać zginie w bitwie, w następnej turze odrodzi się w najbliższym mieście. Celem gracza jest eliminacja przeciwnych magów. Oferowane są również opcje dyplomatyczne oraz możliwość osiągnięcia zwycięstwa poprzez sojusz.

Mapa w każdym scenariuszu zazwyczaj składa się z dwóch poziomów: powierzchni ziemi oraz jaskiń. Ukształtowanie terenu oraz rodzaj nawierzchni wpływają na prędkość poruszania się jednostek; takie przeszkody jak góry czy rzeki są dla większości oddziałów nieprzekraczalne. W miastach gracze mogą rekrutować nowe jednostki, zapewniając sobie stały dochód złota oraz określoną ilość many na turę. Wielkość danej osady decyduje o tym, ile złota przynosi oraz jak szybko są budowane jednostki i budowle.

Każda rasa ma swoje własne poglądy na temat innych, co może prowadzić do dezercji; na przykład, gdy w jednym oddziale są krasnoludy i gobliny, w kolejnej turze połowa armii może zdezerterować. Morale jednostek wpływa również na rodzaj terenu, na którym się znajdują. W trybie wieloosobowym na jednym serwerze może grać równocześnie do 8 osób. Gra zawiera edytor, który umożliwia tworzenie nowych map oraz scenariuszy.

Przypisy