Afterworld (2007–2008)
Afterworld to amerykański internetowy serial animowany, który przedstawia historię Russella Shoemakera w jego podróży po Stanach Zjednoczonych, gdzie poszukuje swojej żony oraz córki. Serial został stworzony przez Brenta V. Friedmana oraz Michael DeCourcey.
Światowa premiera miała miejsce w Stanach Zjednoczonych, gdzie serial został udostępniony w internecie na platformach Bud.tv oraz YouTube.com 28 lutego 2007 roku. W sierpniu tego samego roku program pojawił się na MySpace, a jego rosnąca popularność skłoniła twórców do emisji w telewizji. Jeszcze w tym miesiącu serial zadebiutował na kanale Sci-Fi Channel w Australii. W Polsce zadebiutował na kanale AXN SciFi 1 sierpnia 2008 roku, a tydzień później był dostępny także na kanale AXN.
Opis fabuły
Po przybyciu do Nowego Jorku w celach służbowych, Russell Shoemaker odkrywa, że cała technologia została zniszczona, a ludzka cywilizacja wymarła. Zrozpaczony planuje powrót do swojego rodzinnego Seattle, gdzie czekają na niego żona i córka. W trakcie podróży postanawia dokumentować swoje przeżycia w notesie.
Bohaterowie
- Russell „The Walker” Shoemaker – rosyjsko-amerykański specjalista od reklamy, mąż Janelle i ojciec Kizzy, pochodzący z Seattle (Waszyngton). Przybywa do Nowego Jorku z nadzieją na rozwój kampanii reklamowej, a podczas swojej wędrówki staje się symbolem nadziei i superbohaterem nowych czasów, poszukując odpowiedzi na najważniejsze pytania.
- Janelle „Jan” Shoemaker – pracowniczka socjalna, żona Russella i matka Kizzy.
- Kizzy „Kiz” Shoemaker – uczennica piątej klasy, bardzo inteligentna jak na swój wiek, dlatego rozpoczęła naukę w szkole wcześniej.
- Oficer Delondre Baines – policjantka pracująca w NYPD, która była świadkiem katastrofy.
Spis odcinków
Afterworld: Global Contact
Firma Sony wydała grę na telefony komórkowe, która opisuje wydarzenia z przed fabuły drugiego sezonu. Gracze mają za zadanie uratować ludzkość na skalę globalną. Akcja rozgrywa się w miastach takich jak Paryż, Seul, Sydney czy Rio de Janeiro. Gra miała swoją premierę we wrześniu 2008 roku i jej celem jest promocja nadchodzącego sezonu.