AEG C.VIII

AEG C.VIII

AEG C.VIII to prototyp niemieckiego, dwuosobowego samolotu rozpoznawczego, który powstał w czasie I wojny światowej. Jego konstrukcja opierała się na sprawdzonym modelu AEG C.IV, wprowadzając jednak pewne poprawki oraz modyfikacje. Samolot zachował oryginalny silnik Mercedes D.III, lecz jego wymiary zostały zmniejszone (na przykład, rozpiętość modelu C.VIII była mniejsza od C.IV o cztery metry), co przyczyniło się do wzrostu maksymalnej prędkości, która wzrosła z 158 do 170 km/h. Dodatkowo, skrzydła zostały przekonstruowane, zmieniono usterzenie, a zamiast kolektora wydechowego z rurą prowadzącą spaliny nad górny płat, zastosowano kolektory umieszczone po bokach kadłuba.

Jednakże, wprowadzone zmiany nie przyniosły znaczącej poprawy w osiągach samolotu, co skłoniło do rezygnacji z dalszych prac nad C.VIII.

Bibliografia

Peter Gray, Owen Thetford: German Aircraft of the First World War. London: Putnam, 1970, s. 237. ISBN 0-85177-809-7.