AGI – Interpreter Gier Przygodowych
AGI (Adventure Game Interpreter) to interpreter, który był wykorzystywany w latach osiemdziesiątych przez firmę Sierra On-Line do tworzenia gier przygodowych.
Interpreter ten został stworzony w 1983 roku z myślą o grze King Quest. Obsługiwał on 16-kolorową grafikę w rozdzielczości 160×200. Użytkownicy wprowadzali wszystkie komendy za pomocą klawiatury. W 1990 roku Sierra zrezygnowała z AGI na rzecz nowego systemu, znanego jako Sierra’s Creative Interpreter.
Gry wykorzystujące AGI
- King’s Quest: Quest for the Crown (1984)
- King’s Quest II: Romancing the Throne (1985)
- The Black Cauldron (1986)
- Donald Duck’s Playground (1986)
- King’s Quest III: To Heir Is Human (1986)
- Space Quest I: The Sarien Encounter (1986)
- Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards (1987)
- Mixed-Up Mother Goose (1987)
- Police Quest I: In Pursuit of the Death Angel (1987)
- Space Quest II: Vohaul’s Revenge (1987)
- Gold Rush! (1988)
- Manhunter: New York (1988)
- King’s Quest IV: The Perils of Rosella (1988) *
- Manhunter 2: San Francisco (1989)
* King’s Quest IV wydany został w dwóch wersjach: AGI i SCI.