Advance Wars 2: Black Hole Rising

Advance Wars 2: Black Hole Rising

Advance Wars 2: Black Hole Rising to turowa strategia taktyczna stworzona przez Intelligent Systems i wydana przez Nintendo w 2003 roku. Gra należy do serii Nintendo Wars, która jest dostępna tylko na konsolach Nintendo. Fabuła gry koncentruje się na konflikcie pomiędzy dwoma frakcjami – „Orange Star” (w wersji japońskiej „Red Star”) oraz „Blue Moon”. Gracz przyjmuje rolę dowódcy wojskowego z pierwszej frakcji.

Rozgrywka

Mechanika rozgrywki pozostała w dużej mierze podobna do poprzedniej edycji. Akcja toczy się w turach, a gracz zarządza niewielkimi jednostkami wojskowymi. Kluczowym elementem jest baza wojskowa, która stanowi główny budynek gracza. Baza ta ma zdolność do produkcji nowych jednostek, podobnie jak inne bazy wojskowe, w tym obiekty specjalistyczne, takie jak lotniska czy porty. Głównym celem jest zazwyczaj zniszczenie jednostek przeciwnika lub przejęcie jego bazy.

W grze, podobnie jak w jej poprzedniku, dostępnych jest wiele rodzajów jednostek, a także wprowadzono kilka nowych. Pojawili się również nowi dowódcy. Każda jednostka dysponuje swoimi punktami akcji, punktami życia oraz siłą ataku, a także unikalnymi zdolnościami – na przykład tylko jednostki piechoty mają możliwość zajmowania miast. Walki odbywają się na specjalnie przygotowanym ekranie, na który gracz nie ma wpływu; wyniki są obliczane na podstawie statystyk jednostek oraz terenu, na którym odbywa się bitwa.

Przypisy