Adolf Brudes
Adolf Brudes (urodzony 15 października 1899 roku w Kotulinie, zmarł 5 listopada 1986 roku w Bremie) był niemieckim kierowcą wyścigowym.
Swoją karierę rozpoczął w wyścigach motocyklowych. Od 1928 roku brał udział w wyścigach samochodowych, startując m.in. pojazdami Bugatti. W 1940 roku przyczynił się do sukcesu BMW w wyścigu Mille Miglia, prowadząc model BMW 328 i zajmując (razem z pilotem Ralphem Roese) trzecie miejsce w klasyfikacji końcowej.
Po zakończeniu II wojny światowej, początkowo jeździł na samochodach Veritas, a później na różnych pojazdach Borgward. W 1951 roku ustanowił 38 rekordów na samochodzie Goliath. Rok później, wspólnie z Hansem Hugo Hartmannem, uzyskał na torze w Linas-Monthléry oficjalny rekord świata w klasie do 1,5l, pokonując 100 km ze średnią prędkością 215,5 km/h.
W tym samym roku (tj. 1952) wziął udział w jednym wyścigu Formuły 1 podczas Grand Prix Niemiec na torze Nürburgring. Niestety, z powodu awarii silnika musiał przedwcześnie zakończyć udział w wyścigu.
Brał również udział w wyścigu 1000 km na Nürburgringu w 1953 roku, gdzie w zespole Brudes/Bechem/Helfrich, prowadząc samochód Borgward, zwyciężył w swojej klasie i zajął trzecie miejsce w klasyfikacji ogólnej. W 1976 roku po raz ostatni wystartował na Nürburgringu swoim BMW 328 „Mille Miglia”.