Adkontekst

Adkontekst

Adkontekst to sieć reklamy kontekstowej i behawioralnej, która działa na podstawie danych i jest emitowana na stronach partnerskich. Według raportu Gemius Megapanel PBI z maja 2015 roku, zasięg tej sieci wynosi aż 97%. Zarządzana jest przez firmę Netsprint S.A., a jej członkami są m.in. serwisy takie jak Wirtualna Polska, Polska Press Grupa, Media Impact Polska, Gazeta.pl, Edipresse, Interia oraz rp.pl, docierając do ponad 24 milionów użytkowników.

Sieć Adkontekst została założona w 2005 roku na bazie wspólnych doświadczeń Netsprint.pl i Wirtualnej Polski w zakresie wyszukiwania informacji oraz zarządzania i emisji reklam kontekstowych. Oferuje zaawansowany technologicznie system, który umożliwia wyświetlanie reklam dopasowanych kontekstowo do treści danej strony oraz charakterystyki całego serwisu.

Formy emisji

Reklamy w sieci Adkontekst mogą być emitowane w następujących formach:

  • w formie graficznej: Adkontekst Banner, Adkontekst eCommerce
  • w formie graficzno-tekstowej: Adkontekst Exclusive, Adkontekst Image
  • w formie tekstowej: Adkontekst Text
  • śródtekstowo – reklama wyświetla się po najechaniu internauty na wyróżnione przez system słowo w tekście (Adkontekst Intertext)

Targetowanie reklam

Reklamy można kierować do użytkowników na podstawie różnych kryteriów, takich jak:

  • targetowanie demograficzne (wiek, płeć)
  • targetowanie na zawody
  • targetowanie na zainteresowania
  • targetowanie na intencje zakupowe
  • targetowanie geograficzne (województwa, miasta)
  • targetowanie kontekstowe
  • targetowanie na kategorie tematyczne
  • targetowanie na wybrane witryny
  • targetowanie na urządzenia mobilne
  • retargeting

Przypisy