Add the Blonde

Add the Blonde

Add the Blonde to debiutancki album studyjny polskiej artystki Margaret, który został wydany 26 sierpnia 2014 roku przez wytwórnię Magic Records w dystrybucji Universal Music Polska.

Album zawiera 14 utworów w języku angielskim, w tym pełny materiał minialbumu All I Need oraz 8 nowych kompozycji. Część z nich powstała przy współpracy samej wokalistki. Producentami albumu byli Joakim Buddee, Martin Eriksson oraz Ant Whiting.

Album promowały single: „Wasted”, „Start a Fire” – oficjalny hymn Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2014, oraz „Heartbeat”. Płyta osiągnęła 8. miejsce na polskiej liście sprzedaży OLiS i zdobyła certyfikat platynowej płyty. Add the Blonde zdobył także nominację do SuperJedynek 2015 w kategorii SuperAlbum.

W 2016 roku ukazała się reedycja albumu, która została wzbogacona o dwa nowe single „Cool Me Down” (wraz z trzema remiksami) oraz „Elephant”, a także utwór „Smak radości”.

Informacje o wydawnictwie

21 lipca 2014 roku Margaret zaprezentowała na swoich oficjalnych kontach w mediach społecznościowych okładkę debiutanckiego albumu oraz jego tytuł – Add the Blonde. Tego samego dnia media podały szczegóły dotyczące wydania, ujawniając datę premiery longplaya na 26 sierpnia oraz tracklistę albumu, która początkowo obejmowała 13 utworów, w tym materiał z minialbumu All I Need, singel „Wasted” oraz 6 nowych kompozycji. Na początku sierpnia na albumie pojawił się utwór „Start a Fire”, stworzony z myślą o Mistrzostwach Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2014 jako hymn tego wydarzenia. Całość płyty utrzymana jest w stylistyce popowej.

Twórcy

Produkcją płyty zajęli się szwedzcy producenci Joakim Buddee i Martin Eriksson oraz angielski producent Ant Whiting, który wcześniej współpracował z takimi artystami jak Pixie Lott, M.I.A. czy John Newman. Część utworów na albumie powstała przy współpracy samej Margaret. Wśród autorów kompozycji znaleźli się również Thomas Karlsson, Katy Rose, Lovisa Birgersson oraz Olga Czyżykiewicz.

Wydanie i sprzedaż

Album zadebiutował 26 sierpnia 2014 roku w Polsce dzięki wytwórni Magic Records, a dystrybucję zapewniło Universal Music Polska. Patronat nad wydaniem objęli: RMF FM, Glamour, empik.com, All About Music, muzodajnia.pl, cgm.pl, VIVA oraz onet.pl.

Płyta zajęła 8. miejsce na liście 50 najlepiej sprzedających się albumów w Polsce i uzyskała certyfikat platynowej płyty za sprzedaż przekraczającą 30 tysięcy egzemplarzy.

23 grudnia 2014 roku album został wydany na winylu.

W 2016 roku na rynek trafiła reedycja płyty, wzbogacona o 6 nowych utworów: single „Cool Me Down” (i jego trzy remiksy) oraz „Elephant”, a także utwór „Smak radości”. Oficjalna premiera odbyła się 2 grudnia, jednak we wrześniu album był dostępny w sprzedaży przedpremierowej w sieci sklepów Biedronka.

Single

Pierwszym singlem promującym album został utwór „Wasted”, który zadebiutował 15 stycznia 2014 roku. Piosenka znalazła się na wielu radiowych listach przebojów i osiągnęła 6. miejsce na liście AirPlay, najczęściej granych utworów w polskich rozgłośniach, gdzie utrzymywała się przez 10 tygodni.

Pod koniec sierpnia 2014 roku wytwórnia Magic Records ogłosiła, że drugim singlem promującym płytę została kompozycja „Start a Fire”. Premiera radiowa odbyła się 21 sierpnia na antenie RMF FM, a nagranie dotarło do 10. miejsca w zestawieniu najczęściej odtwarzanych piosenek.

Na początku lutego 2015 roku Margaret potwierdziła, że trzecim singlem promującym album będzie „Heartbeat”, który miał swoją premierę radiową 23 lutego w stacji Eska. Utwór osiągnął 11. pozycję w zestawieniu AirPlay.

Reedycję albumu promowały single „Cool Me Down” oraz „Elephant”, które zajęły odpowiednio 4. i 21. miejsce na liście AirPlay.

Strona wizualna

Egzemplarze płyty w formacie CD zostały zaprojektowane w formie książeczki, w której na stronach z rysunkami autorstwa Bogny Kowalczyk umieszczono teksty piosenek wraz z informacjami o autorach. Projekt okładki stworzył Tomasz Kudlak, a sesję zdjęciową wykonała Antonina Dolani.

Zdjęcia: Antonina Dolani

Projekt graficzny: Tomasz Kudlak

Rysunki: Bogna Kowalczyk

Makeup: Tomasz Kozak

Włosy: Bartek Janusz

Promocja albumu

3 kwietnia 2014 roku podczas koncertu w warszawskim klubie „Syreni Śpiew” Margaret po raz pierwszy zaprezentowała większość utworów z albumu.

Na początku sierpnia wytwórnia Magic Records zorganizowała konkurs w mediach społecznościowych, który polegał na kreatywnym zaprezentowaniu okładki płyty Add the Blonde. Dwunastu zwycięzców, wybranych przez samą artystkę, zostało zaproszonych na przedpremierowy odsłuch albumu, który odbył się 12 sierpnia w Warszawie.

W okresie 14 dni przed premierą (12–25 sierpnia) Magic Records oraz Margaret codziennie publikowali w mediach społecznościowych specjalnie zaprojektowane okładki do wszystkich utworów z albumu w formie filmów z piętnasto-sekundowymi fragmentami. Dzień po premierze Add the Blonde, artystka zamieściła wszystkie okładki w poście na swoim blogu.

W dniu premiery, 26 sierpnia, Magic Records zorganizowało w warszawskim klubie „Iskra” pierwszy oficjalny zlot fanów Margaret. Z okazji wydania albumu, Magic Records, artystka oraz empik.com wspólnie zorganizowali konkurs, w którym do wygrania były zakupy z artystką.

2 września Margaret podpisywała egzemplarze Add the Blonde w jednym z warszawskich salonów Empik, a dzień później w Łodzi. Artystka odwiedziła również salony Empik w Gdańsku (26.09.2014) oraz Rzeszowie (1.10.2014).

W ramach promocji albumu artystka wystąpiła także w wielu programach telewizyjnych i internetowych, w tym w Maglu towarzyskim prowadzonym przez Karolinę Korwin-Piotrowską oraz w internetowym talk-show 20m2 Łukasza.

Lista utworów

Standardowa

Reedycja

Pozycja na liście sprzedaży

Certyfikat

Wyróżnienia

Przypisy