AdBusters
AdBusters to kanadyjski magazyn polityczny, który został założony przez Kalle Lasn i jest wydawany w Vancouver, w Kolumbii Brytyjskiej, przez AdBusters Media Foundation.
Czasopismo koncentruje się na tematyce społeczno-politycznej, skierowane jest do młodych aktywistów i alterglobalistów, a jego głównymi hasłami są antykonsumeryzm oraz antykapitalizm.
Magazyn „AdBusters” zyskał uznanie dzięki swoim kampaniom, które nazywane są „zagłuszaniem kultury” lub „prowokacjami kulturowymi” (w polskim tłumaczeniu angielskiego terminu culture jamming). Publikują tam zdjęcia przesyłane przez aktywistów, które przedstawiają antypolityczne reklamy oraz przykłady „reklamowego wandalizmu” stworzone przez siebie.
To właśnie „AdBusters” zainicjowało Buy Nothing Day (Dzień Bez Zakupów), który odbywa się dzień po Święcie Dziękczynienia – dniu, który w powszechnej opinii jest uznawany za czas największych zakupów. Celem tej akcji jest zachęcenie ludzi do powstrzymania się od robienia zakupów w tym dniu.
Magazyn „AdBusters” jest także jednym z organizatorów akcji TV-Turnoff Week (Tydzień Bez Telewizora).
W 2004 roku „AdBusters” jako organizacja rozpoczęła sprzedaż butów z czarnym znaczkiem „anti-logo”. Pomysłodawcy tego projektu traktują go jako eksperyment w ramach kampanii antykapitalistycznej.