Adam Łaszyn
Adam Łaszyn (ur. 30 stycznia 1967, zm. 9 października 2024) był polskim ekspertem w dziedzinie komunikacji kryzysowej oraz strategii komunikowania. Pełnił funkcję prezesa warszawskich agencji public relations, takich jak Alert Media Communications oraz MeritumLab. Był również założycielem Wydawnictwa Message House. Jako doradca wspierał polskie firmy oraz instytucje, prowadził szkolenia medialne i oferował porady dotyczące wizerunku liderów biznesu, osób publicznych z różnych dziedzin, takich jak kultura, sztuka, sport oraz polityka. W przeszłości pracował jako dziennikarz, a jego wykształcenie związane było z prawem.
Był autorem poradnika dotyczącego kontaktów z mediami pt. „Media i ty”. Ponadto, był inicjatorem i współautorem książki „Sztuka Public Relations” (2006, 2011). Współtworzył również wybrane hasła w pierwszym w Polsce „Leksykonie Public Relations” (2009), redagowanym przez Jerzego Olędzkiego i Dariusza Tworzydło. Był współautorem publikacji „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat PR w Polsce”. Należał do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, gdzie w 2014 roku otrzymał specjalne wyróżnienie za wkład w rozwój branży PR w Polsce. W latach 2006–2013 pełnił funkcję wiceprezesa, a następnie przez dwa lata był członkiem i przewodniczącym Rady Związku Firm Public Relations. Od 2019 roku był członkiem Rady Etyki Public Relations, a w latach 2020–2022 zasiadał w zarządzie Stowarzyszenia Agencji Public Relations.
Łaszyn prowadził wykłady z różnych aspektów PR na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Uczył również w polskiej edycji London School of Public Relations, a do 2015 roku wykładał na innych uczelniach, takich jak Uniwersytet Warszawski czy Politechnika Gdańska.
Był publicystą oraz komentatorem w zakresie PR, mediów i polityki w prasie, radiu i telewizji. Do 1998 roku pracował jako dziennikarz, m.in. w Programie III Polskiego Radia oraz w Życiu Warszawy. Specjalizował się w tematyce międzynarodowej i polityce obronnej, a w 1998 roku w artykule „Sułtan terroryzmu” (Express Wieczorny) jako pierwszy w Polsce przedstawił sylwetkę Osamy bin Ladena. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Jako konsultant przyczynił się do sukcesu kampanii Platformy Obywatelskiej w wyborach samorządowych 2006 roku oraz w wyborach parlamentarnych 2007 i 2011 roku, jak również w wyborach prezydenckich 2010 roku. W marcu 2009 roku w rankingu redakcji Newsweeka został uznany za jednego z 50 najbardziej wpływowych Polaków (27. pozycja). W 2022 roku otrzymał nagrodę PSPR „Lew PR”.