Adam Figiel
Adam Figiel to polski ekonomista, posiadający stopień naukowy dr hab. nauk ekonomicznych. Jest profesorem nadzwyczajnym na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz w Instytucie Zarządzania, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Życiorys
18 września 2002 roku obronił na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego pracę doktorską zatytułowaną Etnocentryzm konsumencki jako czynnik kształtowania strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa, której promotorem był Andrzej Szromnik. 3 kwietnia 2014 roku uzyskał habilitację na podstawie pracy Reputacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Ujęcie marketingowe. Następnie objął stanowisko profesora nadzwyczajnego w Instytucie Zarządzania, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Wybrane publikacje książkowe
- Figiel A., Kozioł L., Liber J., „Instrumenty zapobiegania stratom w łańcuchach dostaw logistycznych sektora FMCG”, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej „Biblos”, Tarnów 2020, ISBN 978-83-7793-755-6
- Figiel A., Ziembińska M., “Kreowanie wizerunku kandydata na urząd publiczny w Polsce”, Edu-Libri, Kraków, 2019
- Figiel A., “Reputacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Ujęcie marketingowe”, Wydawnictwo UEK, Zaszyty Naukowe: Seria Specjalna: Monografie nr 224, 2013, ISSN 1899-0428, ISBN 978-83-7252-614-4
- Figiel A., „Etnocentryzm konsumencki. Produkty krajowe czy zagraniczne.”, PWE, Warszawa 2004; ISBN 83-208-1491-X
Odznaczenia
- Medal Komisji Edukacji Narodowej – 2019
- Odznaczenie przez Prezydenta RP Brązowym Medalem za Długoletnią Służbę (Nr – 443-2014-73) – 2014