Ad.point

Ad.point (znane również jako AdPoint lub Adpoint) to polska firma mediowa, która jest właścicielem sześciu znanych marek radiowych oraz kilkunastu rozgłośni na obszarze całego kraju. Spółka ta była wcześniej częścią CR Media. W dniu 26 kwietnia 2007 roku, 100% udziałów w firmie nabyła spółka Eurozet sp. z o.o., będąca właścicielem Radia Zet i Planety FM (wcześniej Radiostacja).

Stacje radiowe Ad.pointu

AntyRadio

  • AntyRadio 94 FM (Warszawa)
  • AntyRadio 106,4 FM (Katowice)
  • AntyRadio 101,3 FM (Kraków)

Radio Planeta FM

  • Radio Planeta 95,1 FM (Katowice)
  • Radio Planeta 87,9 FM (Bielsko-Biała)
  • Radio Planeta 106,2 FM (Opole)
  • Radio Planeta 103,9 FM (Kielce)
  • Radio Planeta 90,5 FM (Olsztyn) – do 6 grudnia 2008 roku jako Radio WaMa
  • Radio Planeta 101,5 FM (Warszawa) i Radio Planeta 93,7 FM (Kraków) – jedna rozgłośnia z siedzibą w Warszawie
  • Radio Planeta 102,9 FM (Słupca)
  • Radio Planeta 107,0 FM (Giżycko) – do 6 grudnia 2008 roku jako Radio WaMa Giżycko
  • Radio Planeta 104,5 FM (Łódź)
  • Radio Planeta 90,2 FM (Iława) – do 6 grudnia 2008 roku jako Radio WaMa Iława
  • Radio Planeta 99,4 FM i 90,6 FM (Poznań)
  • Radio Planeta 99,6 FM (Konin)
  • Radio Planeta 104,9 FM (Mrągowo) – do 6 grudnia 2008 roku jako Radio WaMa Mrągowo

NRJ FM – Nowe Radio Jazz (Katowice)

Radio Flash (programowo związane z Radiem Planeta 103,9 FM)

  • Radio Flash Konin – 99,6 FM
  • Radio Flash Słupca – 102,9 FM

Radio Plus

  • Radio Plus Toruń
  • Stacje diecezjalne związane z Ad.pointem w spółce Radio Plus Polska-Zachód:
    • Radio Plus Gdańsk
    • Radio Plus Bydgoszcz
    • Radio Plus Zielona Góra
    • Radio Plus Gorzów
    • Radio Plus Gniezno
    • Radio Plus Głogów
  • Stacje diecezjalne, które dołączyły do sieci na podstawie umów franczyzowych:
    • Radio Plus Opole
    • Radio Plus Legnica
    • Radio Plus Gliwice
    • Radio Plus Kielce
    • Radio Plus Radom

Historia

Firma Ad.point została zarejestrowana w 2000 roku, a jej działalność rozpoczęła w następnym roku, gdy nabyła przedsiębiorstwo Hitt, które posiadało kilka stacji radiowych w południowej Polsce. W ten sposób do Ad.point trafiły pierwsze rozgłośnie: Radio Flash z nadajnikami w Katowicach, Krakowie i Opolu, Radio SBB Rodło z Bytomia oraz Radio Delta z Bielska-Białej. Kolejne inwestycje miały miejsce w północnej Polsce, gdzie spółka nabyła Radio WaMa z Olsztyna, a dotychczasowi właściciele przejętych stacji dołączyli do zarządu firmy.

Kolejnym krokiem w rozwoju Ad.pointu było uruchomienie stacji radiowej w Warszawie. W 2002 roku rozpoczęło nadawanie Radio 94 FM, które obecnie funkcjonuje jako Antyradio. Jeszcze w tym samym roku spółka nabyła Radio Las Vegas z Ciechocinka, które zostało przemianowane na Radio Brawo.

Z wystarczającą liczbą rozgłośni, Ad.point przystąpił do ich formatowania i budowania sieci. Niebawem Radio Rodło przemianowano na Radio Planeta, które zaczęło emitować muzykę dance. Wkrótce również stacje w Krakowie i Opolu, wcześniej znane jako Radio Flash, przyjęły nazwę i format Planety FM. Do sieci Planeta FM dołączyło także Radio Delta z Bielska-Białej.

Niepowodzeniem zakończyły się natomiast nieudane próby zakupu Radia Plama ze Szczecina oraz rozszerzenia koncesji Radio WaMa o częstotliwość w Giżycku.

Nieudany okazał się także plan założenia sieci rozgłośni grających muzykę jazz oraz jej pokrewne gatunki. Ad.point starał się o częstotliwości dla jazzowej sieci w Warszawie, Krakowie i Katowicach, otrzymując jedynie ostatnią z wymienionych częstotliwości (wcześniej należącej do RockRadia Śląsk). Na tej częstotliwości rozpoczęło nadawanie NRJ FM, podczas gdy pozostałe dwie pozostały w rękach dotychczasowego właściciela – Radia Jazz.

Spór koncesyjny zakończył się pomyślnie dla Ad.pointu, gdy udało się przejąć Radio Warta, które miało częstotliwości w Koninie i Słupcy. Były właściciel Radia Warta rościł sobie prawa do częstotliwości w Słupcy, natomiast konflikt nie dotyczył częstotliwości konińskiej, gdzie Radio 99,6 emitowało program na podstawie umowy z Radiem Warta. W 2004 roku stacja przyjęła nazwę Radio Flash, a jej sygnał zaczął być nadawany również ze Słupcy.

W 2005 roku warszawskie Radio 94 FM oraz katowickie Radio Flash nawiązały współpracę programową, a w czerwcu doszło do fuzji, która skutkowała przyjęciem wspólnej nazwy – AntyRadio.

W tym samym roku Ad.point zainteresował się podupadającą siecią katolickich rozgłośni Radio Plus, przejmując prawa do marki oraz produkcję programu dla całej sieci. Niektóre stacje stały się częścią spółki Radio Plus Polska-Zachód. Inne rozgłośnie wkrótce znalazły się w zainteresowaniu konkurencji, co doprowadziło do powstania nowej sieci VOX FM, utworzonej przez Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe. Pozostałe stacje podpisały umowy franczyzowe z Radiem Plus.

W 2006 roku rozpoczęła działalność kolejna stacja z marki Radia Planeta, nadająca z Kielc.

6 sierpnia 2007 roku krakowska rozgłośnia Ad.pointu, nadająca na fali 101,3 jako Radio Planeta, powróciła do swojego wcześniejszego rockowego formatu (w którym emitowała program jako Radio Flash Kraków), stając się trzecią stacją w sieci AntyRadio.

Przypisy