Acura TL

Acura TL

Acura TL to samochód osobowy klasy średniej-wyższej, który jest produkowany przez japońską markę Acura od 1996 roku. Model ten dostępny jest jako 4-drzwiowy sedan i stanowi następcę modelu Vigor. W pojazdach tych wykorzystywano silniki R5 oraz V6. Napęd przekazywany jest na oś przednią za pomocą automatycznej lub manualnej skrzyni biegów. Acura TL jest najlepiej sprzedającym się modelem tej marki, a w segmencie luksusowych sedanów na rynku północnoamerykańskim ustępuje jedynie BMW serii 3.

Generacje modelu TL

Pierwsza generacja TL była produkowana w latach 1996–1998. Był to 4-drzwiowy hardtop sedan, klasyfikowany w segmencie E, z silnikami o mocy w zakresie 178-203 KM (131-149 kW).

Druga generacja TL powstawała w latach 1999–2003, wciąż jako 4-drzwiowy sedan z segmentu E. Do napędu zastosowano silnik V6 3.2 o mocy 228-264 KM (168-194 kW).

Trzecia generacja modelu TL była produkowana w latach 2004–2008. Silnik V6 3.2 pozostawał w użyciu, z mocą wynoszącą 262-290 KM (193-213 kW).

Czwarta generacja TL jest produkowana od 2009 roku, a w 2011 roku przeprowadzono facelifting (na rocznik 2012). Do napędu wykorzystuje się silniki V6 3.5 lub 3.7, z mocą w zakresie od 284 do 309 KM (209-228 kW).

Dane techniczne (’01 TL)

Źródło

Silnik

  • V6 3,2 l (3210 cm³), 4 zawory na cylinder, SOHC
  • Układ zasilania: wtrysk
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 89,00 mm × 86,00 mm
  • Stopień sprężania: 9,8:1
  • Moc maksymalna: 228 KM (168 kW) przy 5600 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 293 N•m przy 4700 obr./min

Osiągi

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 s
  • Przyspieszenie 0–160 km/h: 18,4 s
  • Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,5 s
  • Prędkość maksymalna: 209 km/h

Dane techniczne (’01 TL Type S)

Źródło:

Silnik

  • V6 3,2 l (3210 cm³), 4 zawory na cylinder, SOHC
  • Układ zasilania: wtrysk
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 89,00 mm × 86,00 mm
  • Stopień sprężania: 10,5:1
  • Moc maksymalna: 264 KM (194 kW) przy 6100 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 315 N•m przy 3500 obr./min

Osiągi

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,0 s
  • Przyspieszenie 0–160 km/h: 17,6 s
  • Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,3 s
  • Prędkość maksymalna: 241 km/h

Przypisy