ACM Enduro x4
ACM Enduro x4 to kompaktowy samochód terenowy, który został wyprodukowany przez włoską firmę ACM. Pojazd był wyposażony w cztero-cylindrowy silnik Diesla od Volkswagena, o pojemności 1,6 l, generujący moc 75 KM przy 5000 obr./min. Napęd przekazywany był na obie osie za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów, dostępnej w wersjach 4- lub 5-biegowych.
Model ten oparty był na platformie ARO 10.4 (trzy-drzwiowe kombi) lub ARO 10.1 (dwu-drzwiowy z miękkim dachem).
Oprócz tego, istniała wersja pojazdu z silnikiem Diesla od Volkswagena, ale o zmienionych parametrach – 1588 cm³, generująca moc 53 KM przy 4800 obr./min, z 4-biegową skrzynią biegów. W marcu 1991 roku wprowadzono innowację polegającą na zastosowaniu silnika TurboDiesel Volkswagena 1,6 l, osiągającego moc 69 KM przy 4500 obr./min. Pozostałe parametry techniczne pojazdu były zgodne z charakterystyką ARO 10.
Jednym z wyróżniających elementów ACM Enduro x4 w porównaniu do ARO 10 była osłona chłodnicy (tzw. „grill”), która była w tym samym kolorze co nadwozie, oraz matowoczarne osłony błotnikowe.
== Przypisy ==