ABB ALP-44

ABB ALP-44

ABB ALP-44 to elektryczna lokomotywa, która była produkowana przez szwedzką firmę Asea Brown Boveri w latach 1990-1996. Była wykorzystywana przez amerykańskie spółki New Jersey Transit oraz SEPTA.

Historia

Lokomotywa ALP-44 została stworzona z myślą o New Jersey Transit i jest rozwinięciem lokomotywy EMD AEM-7, która jest używana przez Amtrak, MARC oraz SEPTA. Oba modele lokomotyw bazują na szwedzkich lokomotywach ASEA Rc, przy czym AEM-7 jest oparty na modelu Rc-4, a ALP-44 na Rc-6.

Pierwsze lokomotywy ALP-44 zostały dostarczone do New Jersey Transit w 1990 roku, nosząc numery od 4400 do 4414. W 1995 roku dostarczono drugą partię składającą się z pięciu lokomotyw o numerach od 4415 do 4419. Ostatnia partia zawierała lokomotywy ALP-44M, które były wyposażone w komputer odpowiedzialny za kontrolowanie procesu hamowania, i miała numery od 4420 do 4431. Ta partia została dostarczona w 1996 roku.

Spółka SEPTA otrzymała jedną lokomotywę ALP-44M jako rekompensatę za opóźnienia w dostawach autobusów szynowych dla przedsiębiorstwa Norristown High Speed Line, które jest częścią SEPTA. ABB przekazało SEPTA lokomotywę ALP-44M zamiast modelu AEM-7.