AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaAAAAA!!!
A Reckless Disregard for Gravity (oficjalny skrót: AaAaAA!!!) to gra symulacyjna stworzona przez Dejobaan Games, która miała swoją premierę 3 września 2009 roku na platformie Microsoft Windows. Akcja gry toczy się w 2011 roku w alternatywnym Bostonie, gdzie gracze wcielają się w skoczków BASE, skacząc z budynków, aby zdobyć jak najwyższy wynik.
Rozgrywka
W AaAaAA!!! gracze, jako skoczkowie BASE, skaczą ze szczytów budynków. Gra jest przedstawiona w perspektywie pierwszej osoby w trójwymiarowej grafice. Punkty zdobywa się, przelatując w pobliżu obiektów, przebijając kolorowe szklane płyty oraz lądując na spadochronie w wyznaczonej strefie. Dodatkowe punkty można uzyskać za bliskie przeloty (tzw. „całowanie”) obok budynków lub innych przeszkód oraz za pozostawanie w bliskiej odległości (tzw. „przytulanie”) od tych obiektów podczas lotu. Gracze są nagradzani dodatkowymi punktami za tzw. „nawlekanie igły”, malowanie farbą na budynkach, wyciąganie kciuków do góry do fanów oraz wykonywanie niegrzecznych gestów w stronę protestujących, a także za trafianie ptaków w locie. „Przytulanie” i „całowanie” są kluczowymi sposobami na zwiększenie wyniku. Obiekty i przeszkody różnią się w zależności od poziomu gry, a na niektórych z nich znajdują się górskie zbocza, unoszące się lub poruszające konstrukcje, ptaki oraz sztuka abstrakcyjna.
Gracze są oceniani na podstawie swoich umiejętności skakania i zdobywają tzw. „zęby” za osiągnięcie określonych wyników. „Zęby” umożliwiają odblokowanie nowych poziomów, przedmiotów (takich jak espresso spowalniające skoki, graffiti do malowania na budynkach, czy rękawice do pozdrawiania kibiców) oraz innych dodatków, jak medytacje z instruktorem. Najlepsze wyniki można publikować w internecie na tablicach rekordów. Deweloperzy twierdzą, że gra została zainspirowana skokami BASE w wingsuitach.
Rozwój gry
Pierwsza wersja gry była prototypem, w którym skakano z górskich zboczy. Jednym z wyzwań było stworzenie podstawowej mechaniki rozgrywki, a następnie uproszczenie jej do najważniejszych elementów. Kolejna wersja została opracowana jako spin-off wcześniejszej gry, Inago Rage. Inspiracją do jej rozwoju były tytuły takie jak Alternate Reality: The City, M.U.L.E. oraz Koronis Rift.
Recenzje i rekordy
Gra została pozytywnie przyjęta przez krytyków, co potwierdza wynik 81/100 w serwisie Metacritic. Dodatkowo, w 2010 roku zdobyła tytuł finalisty Independent Games Festival w kategorii „Excellence in Design”. W 2017 roku Księga rekordów Guinnessa zarejestrowała rekord gry za posiadanie „najdłuższego słowa w tytule komercyjnej gry wideo” (28 znaków).
Inne wersje
Kolejne wersje gry powstały we współpracy z Owlchemy Labs. Oto niektóre z nich:
- AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaAAAAA!!!for the Awesome! (Aaaaa! for the Awesome!) – pół-sekwel z obsługą Mac OS i ulepszoną grafiką
- AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaCULUS (Aaaaaculus!) – wersja z obsługą gogli wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift
- AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaAAAAA!!! (Force = Mass x Acceleration) – wersja dla urządzeń mobilnych działających na systemie iOS
- Caaaaardboard! – wersja przeznaczona na platformę wirtualnej rzeczywistości Google Cardboard