A (singel Ayumi Hamasaki)

A

A to dziesiąty singel Ayumi Hamasaki, który ukazał się 11 sierpnia 1999 roku. Jest to jej najlepiej sprzedający się singel, z wynikiem sprzedaży wynoszącym 1 670 000 kopii. Singel zajął pierwsze miejsce w rankingu Oricon.

Piosenki Trauma oraz monochrome zostały wykorzystane jako podkład muzyczny w dwóch reklamach telewizyjnych dotyczących napojów JT Peach Water. Utwór too late stanowi piosenkę przewodnią reklamy dla Honda Giorno Crea. Dodatkowo, End roll (HΛL’s MIX) znalazł się w reklamie firmy Morinaga & Company. Singel A zdobył również nagrodę Japan Gold Disc Award w kategorii „Piosenka Roku” (ang. „Song of the Year”).

Lista utworów

Wystąpienia na żywo

13 sierpnia 1999 – Music Station – „monochrome”

16 sierpnia 1999 – Hey! Hey! Hey! – „too late”

17 sierpnia 1999 – J-Pop Night Channel A – „End roll”

17 sierpnia 1999 – J-Pop Night Channel A – „monochrome”

17 sierpnia 1999 – J-Pop Night Channel A – „too late”

17 sierpnia 1999 – J-Pop Night Channel A – „Trauma”

2 września 1999 – Utaban – „Trauma”

24 września 1999 – J-Pop Night in Velfarre – „End roll”

24 września 1999 – J-Pop Night in Velfarre – „too late”

24 września 1999 – J-Pop Night in Velfarre – „Trauma”

12 listopada 1999 – Utaban – „End roll”

30 grudnia 1999 – Hit MMM – „End roll”

Przypisy

Bibliografia

„A” w Oricon (jap.)