71-405
71-405 to czteroosiowy tramwaj, który powstaje w rosyjskich zakładach Uraltransmasz z siedzibą w Jekaterynburgu.
Konstrukcja
Tramwaje z serii 71-405 są rozwinięciem konstrukcji modeli 71-403. Każdy wagon 71-405 ma wysokopodłogową, 4-osiową, jednostronną i jednokierunkową budowę, osiągając długość 15,8 m oraz szerokość 2,5 m. Pojazd w stanie pustym waży około 20 ton, a jego maksymalna prędkość wynosi 75 km/h. Napędzany jest przez cztery silniki asynchroniczne, z których każdy ma moc 54 kW. Konstrukcja wagonów wykonana jest ze stali, natomiast przód i tył zrobione są z tworzyw sztucznych. Drzwi są obsługiwane przez mikroprocesorową jednostkę firmy Kanpus. Okna w tramwajach są przyciemniane, a siedzenia są przymocowane do ścian, w przeciwieństwie do starszych modeli, w których mocowane były do podłogi. Tramwaje 71-405 są przystosowane do pracy w temperaturach od -45°C do +40°C. Do wnętrza tramwaju prowadzą trzy pary dwuskrzydłowych drzwi, a w środku znajduje się od 22 do 32 miejsc siedzących.
Eksploatacja
Oficjalna prezentacja pierwszego wagonu 71-405 miała miejsce w listopadzie 2005 roku, jednakże odbyła się ona dopiero 16 marca 2006 roku. W sierpniu tego samego roku podpisano umowę z operatorem tramwajów w Jekaterynburgu, spółką EMUP „TUT” (ЕМУП «ТТУ»), co umożliwiło przeprowadzenie testów tramwaju. Wagon został przypisany do zajezdni Zachodniej w Jekaterynburgu. Podczas prób ujawniono kilka wad, jednak ostatecznie 24 kwietnia 2007 roku tramwaj został zaakceptowany i wprowadzony do produkcji seryjnej.
Łącznie wyprodukowano 106 wagonów tej serii:
Przypisy
Bibliografia
Spis wagonów serii 71-405 dostępny na stronie vagons.ttransport.ru.