6 Godzin Spa-Francorchamps 2024
6 Godzin Spa-Francorchamps 2024 (TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps 2024) to długodystansowy wyścig samochodowy, który odbył się 11 maja 2024 roku na torze Circuit de Spa-Francorchamps. Była to trzecia runda sezonu 2024 serii FIA World Endurance Championship.
Uczestnicy
Lista uczestników została ogłoszona 24 kwietnia i obejmowała 37 zgłoszeń podzielonych na dwie kategorie: 19 w klasie Hypercar oraz 18 w klasie LMGT3.
W wyniku kolizji terminów z wyścigiem Formuły E w Berlinie, w zawodach nie wzięli udział: Stoffel Vandoorne i Jean-Éric Vergne (obaj Peugeot TotalEnergies), Norman Nato (#12 Hertz Team Jota), Edoardo Mortara (#63 Lamborghini Iron Lynx) oraz Kelvin van der Linde (#78 Akkodis ASP Team). Nato, Vandoorne i Vergne nie zostali zastąpieni, co spowodowało, że załogi #12, #93 i #94 wystartowały w składach dwuosobowych. Mortara zastąpił Andrea Caldarelli, a Ritomo Miyata zajął miejsce van der Linde w Lexusie nr 78.
Rahel Frey zastąpiła Doriane Pin w załodze #85 Iron Dames. Udział w serii FRECA uniemożliwił Pin start w większości pozostałych wyścigów sezonu FIA WEC.
Ekipa Cadillac Racing ponownie wystartowała w składzie dwuosobowym z powodu braku zakontraktowanego trzeciego kierowcy na cały sezon.
Jules Gounon ponownie zastąpił Ferdinanda Habsburga w zespole #35 Alpine Endurance Team. Habsburg wciąż dochodzi do siebie po wypadku, który miał miejsce podczas testów na torze Motorland Aragón. Harry Tincknell opuścił ten wyścig z powodu decyzji Multimatic Motorsports o skupieniu się na jego startach dla Forda w IMSA SportsCar Championship. W związku z tym, załoga #99 Proton Competition wystartowała w dwuosobowym składzie: Julien Andlauer i Neel Jani.
W wyniku choroby Timur Bogusławskij nie wziął udziału w wyścigu. Jego miejsce w załodze #78 Akkodis ASP Team zajął Clemens Schmid.
Harmonogram
Sesje treningowe
Kwalifikacje
Pozycje startowe w każdej kategorii są oznaczone pogrubieniem. Najszybsze okrążenia w sesjach kwalifikacyjnych również są widoczne w pogrubieniu.
Wyścig
Wyniki
Aby zostać sklasyfikowanym, zawodnik musiał pokonać minimum 70% dystansu wyścigu, co odpowiada 98 okrążeniom. Zwycięzcy w poszczególnych klasach są oznaczeni pogrubieniem.