32. edycja ceremonii wręczenia Oscarów miała miejsce 4 kwietnia 1960 roku w RKO Pantages Theatre w Los Angeles.
Laureaci
Najlepszy film
Sam Zimbalist – Ben-Hur
Otto Preminger – Anatomia morderstwa
George Stevens – Pamiętnik Anny Frank
Henry Blanke – Historia zakonnicy
John Woolf i James Woolf – Miejsce na górze
Najlepszy aktor pierwszoplanowy
Charlton Heston – Ben-Hur
James Stewart – Anatomia morderstwa
Paul Muni – Ostatni z gniewnych
Laurence Harvey – Miejsce na górze
Jack Lemmon – Pół żartem, pół serio
Najlepsza aktorka pierwszoplanowa
Simone Signoret – Miejsce na górze
Audrey Hepburn – Historia zakonnicy
Doris Day – Telefon towarzyski
Katharine Hepburn – Nagle, zeszłego lata
Elizabeth Taylor – Nagle, zeszłego lata
Najlepszy aktor drugoplanowy
Hugh Griffith – Ben-Hur
Arthur O’Connell – Anatomia morderstwa
George C. Scott – Anatomia morderstwa
Ed Wynn – Pamiętnik Anny Frank
Robert Vaughn – Młodzi filadelfijczycy
Najlepsza aktorka drugoplanowa
Shelley Winters – Pamiętnik Anny Frank
Susan Kohner – Zwierciadło życia
Juanita Moore – Zwierciadło życia
Thelma Ritter – Telefon towarzyski
Hermione Baddeley – Miejsce na górze
Najlepsza reżyseria
William Wyler – Ben-Hur
George Stevens – Pamiętnik Anny Frank
Fred Zinnemann – Historia zakonnicy
Jack Clayton – Miejsce na górze
Billy Wilder – Pół żartem, pół serio
Najlepszy scenariusz oryginalny
Russell Rouse, Clarence Greene, Stanley Shapiro i Maurice Richlin – Telefon towarzyski
Ernest Lehman – Północ, północny zachód
Paul King, Joseph Stone, Stanley Shapiro i Maurice Richlin – Operacja „Halka”
François Truffaut i Marcel Moussy – Czterysta batów
Ingmar Bergman – Tam, gdzie rosną poziomki
Najlepszy scenariusz adaptowany
Neil Paterson – Miejsce na górze
Wendell Mayes – Anatomia morderstwa
Karl Tunberg – Ben-Hur
Robert Anderson – Historia zakonnicy
Billy Wilder i I.A.L. Diamond – Pół żartem, pół serio
Najlepsze zdjęcia (film czarno-biały)
William C. Mellor – Pamiętnik Anny Frank
Sam Leavitt – Anatomia morderstwa
Joseph LaShelle – Kariera
Charles Lang – Pół żartem, pół serio
Harry Stradling Sr. – Młodzi filadelfijczycy
Najlepsze zdjęcia (film barwny)
Robert Surtees – Ben-Hur
Lee Garmes – The Big Fisherman
Daniel L. Fapp – The Five Pennies
Franz Planer – Historia zakonnicy
Leon Shamroy – Porgy i Bess
Najlepsza scenografia i dekoracja wnętrz (film czarno-biały)
Lyle Wheeler, George W. Davis, Walter M. Scott i Stuart A. Reiss – Pamiętnik Anny Frank
Hal Pereira, Walter H. Tyler, Sam Comer i Arthur Krams – Kariera
Carl Anderson i William Kiernan – Ostatni z gniewnych
Ted Haworth i Edward G. Boyle – Pół żartem, pół serio
Oliver Messel, William Kellner i Scott Slimon – Nagle, zeszłego lata
Najlepsza scenografia i dekoracje wnętrz (film barwny)
William A. Horning, Edward Carfagno i Hugh Hunt – Ben-Hur
John DeCuir i Julia Heron – The Big Fisherman
Lyle Wheeler, Franz Bachelin, Herman A. Blumenthal, Walter M. Scott i Joseph Kish – Podróż do wnętrza Ziemi
William A. Horning, Robert F. Boyle, Merrill Pye, Henry Grace i Frank R. McKelvy – Północ, północny zachód
Richard H. Riedel, Russell A. Gausman i Ruby R. Levitt – Telefon towarzyski
Najlepsze kostiumy (film czarno-biały)
Orry-Kelly – Pół żartem, pół serio
Edith Head – Kariera
Charles LeMaire i Mary Wills – Pamiętnik Anny Frank
Helen Rose – The Gazebo
Howard Shoup – Młodzi filadelfijczycy
Najlepsze kostiumy (film barwny)
Elizabeth Haffenden – Ben-Hur
Adele Palmer – Wszystko, co najlepsze
Renié – The Big Fisherman
Edith Head – The Five Pennies
Irene Sharaff – Porgy i Bess
Najlepszy dźwięk
Franklin E. Milton (Metro-Goldwyn-Mayer SSD) – Ben-Hur
Carlton W. Faulkner (20th Century-Fox SSD) – Podróż do wnętrza Ziemi
A.W. Watkins (Metro-Goldwyn-Mayer London SD) – Libel
George Groves (Warner Bros. SSD) – Historia zakonnicy
Gordon Sawyer (Samuel Goldwyn SSD) i Fred Hynes (Todd-AO SSD) – Porgy i Bess
Najlepszy montaż
Ralph E. Winters i John D. Dunning – Ben-Hur
Louis R. Loeffler – Anatomia morderstwa
George Tomasini – Północ, północny zachód
Walter Thompson – Historia zakonnicy
Frederic Knudtson – Ostatni brzeg
Najlepsze efekty specjalne
A. Arnold Gillespie (wizualne), Robert MacDonald (wizualne), Milo B. Lory (dźwiękowe) – Ben-Hur
L.B. Abbott (wizualne), James B. Gordon (wizualne), Carlton W. Faulkner (dźwiękowe) – Podróż do wnętrza Ziemi
Najlepsza piosenka
„High Hopes” – Dziura w głowie – muzyka: James Van Heusen; słowa: Sammy Cahn
„The Best of Everything” – Wszystko, co najlepsze – muzyka: Alfred Newman; słowa: Sammy Cahn
„The Five Pennies” – The Five Pennies – muzyka i słowa: Sylvia Fine
„The Hanging Tree” – Drzewo powieszonych – muzyka: Jerry Livingston; słowa: Mick Davis
„Strange Are the Ways of Love” – Młoda ziemia – muzyka: Dimitri Tiomkin; słowa: Ned Washington
Najlepsza muzyka filmowa w dramacie/komedii
Miklós Rózsa – Ben-Hur
Alfred Newman – Pamiętnik Anny Frank
Franz Waxman – Historia zakonnicy
Ernest Gold – Ostatni brzeg
Frank De Vol – Telefon towarzyski
Najlepsza muzyka filmowa w musicalu
André Previn i Ken Darby – Porgy i Bess
Leith Stevens – The Five Pennies
Nelson Riddle i Joseph J. Lilley – Li’l Abner
Lionel Newman – Say One for Me
George Bruns – Śpiąca królewna
Najlepszy krótkometrażowy film animowany
John Hubley – Moonbird
Najlepszy krótkometrażowy film aktorski
Jacques-Yves Cousteau – Złota rybka
Najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny
Bert Haanstra – Szkło
Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny
Bernhard Grzimek – Serengeti nie może umrzeć
Najlepszy film nieanglojęzyczny
Francja – Czarny Orfeusz, reż. Marcel Camus
RFN – Most, reż. Bernhard Wicki
Holandia – Wioska nad rzeką, reż. Fons Rademakers
Włochy – Wielka wojna, reż. Mario Monicelli
Dania – Chłopiec z dwóch światów, reż. Astrid Henning-Jensen
Oscar Honorowy
Lee De Forest – za pionierskie innowacje w filmie dźwiękowym
Buster Keaton – za jego unikatowy talent, który uczynił komedię nieśmiertelną
Linki zewnętrzne
Informacje o ceremonii (ang.)