Nagrody Goya 1989
3. ceremonia wręczenia hiszpańskich nagród filmowych Goya miała miejsce 22 marca 1989 roku w Palacio de Congresos w Madrycie. Gospodarzami wydarzenia byli Verónica Forqué oraz Antonio Resines.
Laureaci
Wyróżnieni laureaci nagród są zaznaczeni pogrubieniem.
Najlepszy film
- Kobiety na skraju załamania nerwowego
- Diario de invierno
- El túnel
- Espérame en el cielo
- Remando al viento
Najlepsza reżyseria
- Gonzalo Suárez – Remando al viento
- Ricardo Franco – Berlín blues
- Francisco Regueiro – Diario de invierno
- Antonio Mercero – Espérame en el cielo
- Pedro Almodóvar – Kobiety na skraju załamania nerwowego
Najlepszy scenariusz oryginalny
- Pedro Almodóvar – Kobiety na skraju załamania nerwowego
- Agustín Díaz Yanes i Rafael Moleón – Bâton Rouge
- Antonio Mercero, Horacio Valcárcel i Román Gubern – Espérame en el cielo
- Rafael Azcona, José Luis García Sánchez – Pasodoble
- Gonzalo Suárez – Remando al viento
Najlepszy scenariusz adaptowany
- Antonio Giménez Rico i Manuel Gutiérrez Aragón – Jarrapellejos
- Gabriel Castro, Antonio Isasi-Isasmendi i Jorge R. Álamo – El aire de un crimen
- Joaquín Jorda, Vicente Aranda i Eleuterio Sánchez – El Lute II: mañana seré libre
- Félix Rotaeta – El placer de matar
- Carlos A. Cornejo i José A. Mahieu – El túnel
Najlepszy aktor
- Fernando Rey – Diario de invierno
- Imanol Arias – El Lute II: mañana seré libre
- Antonio Ferrandis – Jarrapellejos
- Alfredo Landa – Sinatra
- José Soriano – Espérame en el cielo
Najlepszy aktor drugoplanowy
- José Sazatornil – Spotkamy się w niebie
- Ángel de Andrés López – Bâton Rouge
- José Luis Gómez – Wiosłując z wiatrem
- Guillermo Montesinos – Kobiety na skraju załamania nerwowego
- Jorge Sanz – El Lute II: mañana seré libre
Najlepsza aktorka
- Carmen Maura – Kobiety na skraju załamania nerwowego
- Victoria Abril – Bâton Rouge
- Ana Belén – Miss Caribe
- Ángela Molina – Luces y sombras
- María Fernanda D’Ocón – Caminos de tiza
Najlepsza aktorka drugoplanowa
- María Barranco – Kobiety na skraju załamania nerwowego
- Laura Cepeda – Bâton Rouge
- Chus Lampreave – Espérame en el cielo
- Terele Pávez – Diario de invierno
- Julieta Serrano – Kobiety na skraju załamania nerwowego
Najlepsza oryginalna muzyka
- Carmelo Bernaola – Pasodoble
- Lalo Shifrin – Berlín blues
- Alejandro Massó – El Dorado
- Bernardo Bonezzi – Kobiety na skraju załamania nerwowego
- Alejandro Massó – Remando al viento
Najlepsze zdjęcia
- Carlos Suárez – Remando al viento
- Teo Escamilla – Berlín blues
- Teo Escamilla – El Dorado
- José Luis Alcaine – Malaventura
- José Luis Alcaine – Kobiety na skraju załamania nerwowego
Najlepszy montaż
- José Salcedo – Kobiety na skraju załamania nerwowego
- José Salcedo – Bâton Rouge
- Teresa Font – Berlín blues
- Pedro del Rey – El Dorado
- José Salcedo – Remando al viento
Najlepsza scenografia
- Wolfgang Burmann – Remando al viento
- Gerardo Vera – Berlín blues
- Terry Pritchard – El Dorado
- Rafael Palmero – Jarrapellejos
- Félix Murcia – Kobiety na skraju załamania nerwowego
Najlepsze kostiumy
- Yvonne Blake – Remando al viento
- Gerardo Vera – Berlín blues
- Terry Pritchard i Maritza González – El Dorado
- Javier Artiñano – Jarrapellejos
- José María de Cossío – Kobiety na skraju załamania nerwowego
Najlepsza charakteryzacja i fryzury
- Romana González i Josefa Morales – Remando al viento
- José Antonio Sánchez i Paquita Núñez – El Dorado
- Juan Pedro Hernández i Agustín Cabiedes – El Lute II: mañana seré libre
- Ángel Luis de Diego i Alicia Regueiro – Espérame en el cielo
- Gregorio Ros i Jesús Moncusi – Kobiety na skraju załamania nerwowego
Najlepszy dźwięk
- Carlos Faruolo i Enrique Molinero – Berlín blues
- Gilles Ortion – El Dorado
- Gilles Ortion – Kobiety na skraju załamania nerwowego
- Daniel Goldstein i Ricardo Steinberg – Pasodoble
- Daniel Goldstein i Ricardo Steinberg – Remando al viento
Najlepszy kierownik produkcji
- José G. Jacoste – Remando al viento
- Emiliano Otegui – Berlín blues
- Víctor Albarrán – El Dorado
- Esther García – Kobiety na skraju załamania nerwowego
- Marisol Carnicero – Pasodoble
Najlepsze efekty specjalne
- Gonzalo Gonzalo, Basilio Cortijo i Carlo de Marchis – Slugs, muerte viscosa
- Reyes Abades – El Dorado
- Alberto Nombela – El Lute II: mañana seré libre
- Reyes Abades – Kobiety na skraju załamania nerwowego
- Reyes Abades – Remando al viento
Goya Honorowa
Imperio Argentina (aktorka)