3. ceremonia wręczenia nagród Goya

Nagrody Goya 1989

3. ceremonia wręczenia hiszpańskich nagród filmowych Goya miała miejsce 22 marca 1989 roku w Palacio de Congresos w Madrycie. Gospodarzami wydarzenia byli Verónica Forqué oraz Antonio Resines.

Laureaci

Wyróżnieni laureaci nagród są zaznaczeni pogrubieniem.

Najlepszy film

  • Kobiety na skraju załamania nerwowego
  • Diario de invierno
  • El túnel
  • Espérame en el cielo
  • Remando al viento

Najlepsza reżyseria

  • Gonzalo Suárez – Remando al viento
  • Ricardo Franco – Berlín blues
  • Francisco Regueiro – Diario de invierno
  • Antonio Mercero – Espérame en el cielo
  • Pedro Almodóvar – Kobiety na skraju załamania nerwowego

Najlepszy scenariusz oryginalny

  • Pedro Almodóvar – Kobiety na skraju załamania nerwowego
  • Agustín Díaz Yanes i Rafael Moleón – Bâton Rouge
  • Antonio Mercero, Horacio Valcárcel i Román Gubern – Espérame en el cielo
  • Rafael Azcona, José Luis García Sánchez – Pasodoble
  • Gonzalo Suárez – Remando al viento

Najlepszy scenariusz adaptowany

  • Antonio Giménez Rico i Manuel Gutiérrez Aragón – Jarrapellejos
  • Gabriel Castro, Antonio Isasi-Isasmendi i Jorge R. Álamo – El aire de un crimen
  • Joaquín Jorda, Vicente Aranda i Eleuterio Sánchez – El Lute II: mañana seré libre
  • Félix Rotaeta – El placer de matar
  • Carlos A. Cornejo i José A. Mahieu – El túnel

Najlepszy aktor

  • Fernando Rey – Diario de invierno
  • Imanol Arias – El Lute II: mañana seré libre
  • Antonio Ferrandis – Jarrapellejos
  • Alfredo Landa – Sinatra
  • José Soriano – Espérame en el cielo

Najlepszy aktor drugoplanowy

  • José Sazatornil – Spotkamy się w niebie
  • Ángel de Andrés López – Bâton Rouge
  • José Luis Gómez – Wiosłując z wiatrem
  • Guillermo Montesinos – Kobiety na skraju załamania nerwowego
  • Jorge Sanz – El Lute II: mañana seré libre

Najlepsza aktorka

  • Carmen Maura – Kobiety na skraju załamania nerwowego
  • Victoria Abril – Bâton Rouge
  • Ana Belén – Miss Caribe
  • Ángela Molina – Luces y sombras
  • María Fernanda D’Ocón – Caminos de tiza

Najlepsza aktorka drugoplanowa

  • María Barranco – Kobiety na skraju załamania nerwowego
  • Laura Cepeda – Bâton Rouge
  • Chus Lampreave – Espérame en el cielo
  • Terele Pávez – Diario de invierno
  • Julieta Serrano – Kobiety na skraju załamania nerwowego

Najlepsza oryginalna muzyka

  • Carmelo Bernaola – Pasodoble
  • Lalo Shifrin – Berlín blues
  • Alejandro Massó – El Dorado
  • Bernardo Bonezzi – Kobiety na skraju załamania nerwowego
  • Alejandro Massó – Remando al viento

Najlepsze zdjęcia

  • Carlos Suárez – Remando al viento
  • Teo Escamilla – Berlín blues
  • Teo Escamilla – El Dorado
  • José Luis Alcaine – Malaventura
  • José Luis Alcaine – Kobiety na skraju załamania nerwowego

Najlepszy montaż

  • José Salcedo – Kobiety na skraju załamania nerwowego
  • José Salcedo – Bâton Rouge
  • Teresa Font – Berlín blues
  • Pedro del Rey – El Dorado
  • José Salcedo – Remando al viento

Najlepsza scenografia

  • Wolfgang Burmann – Remando al viento
  • Gerardo Vera – Berlín blues
  • Terry Pritchard – El Dorado
  • Rafael Palmero – Jarrapellejos
  • Félix Murcia – Kobiety na skraju załamania nerwowego

Najlepsze kostiumy

  • Yvonne Blake – Remando al viento
  • Gerardo Vera – Berlín blues
  • Terry Pritchard i Maritza González – El Dorado
  • Javier Artiñano – Jarrapellejos
  • José María de Cossío – Kobiety na skraju załamania nerwowego

Najlepsza charakteryzacja i fryzury

  • Romana González i Josefa Morales – Remando al viento
  • José Antonio Sánchez i Paquita Núñez – El Dorado
  • Juan Pedro Hernández i Agustín Cabiedes – El Lute II: mañana seré libre
  • Ángel Luis de Diego i Alicia Regueiro – Espérame en el cielo
  • Gregorio Ros i Jesús Moncusi – Kobiety na skraju załamania nerwowego

Najlepszy dźwięk

  • Carlos Faruolo i Enrique Molinero – Berlín blues
  • Gilles Ortion – El Dorado
  • Gilles Ortion – Kobiety na skraju załamania nerwowego
  • Daniel Goldstein i Ricardo Steinberg – Pasodoble
  • Daniel Goldstein i Ricardo Steinberg – Remando al viento

Najlepszy kierownik produkcji

  • José G. Jacoste – Remando al viento
  • Emiliano Otegui – Berlín blues
  • Víctor Albarrán – El Dorado
  • Esther García – Kobiety na skraju załamania nerwowego
  • Marisol Carnicero – Pasodoble

Najlepsze efekty specjalne

  • Gonzalo Gonzalo, Basilio Cortijo i Carlo de Marchis – Slugs, muerte viscosa
  • Reyes Abades – El Dorado
  • Alberto Nombela – El Lute II: mañana seré libre
  • Reyes Abades – Kobiety na skraju załamania nerwowego
  • Reyes Abades – Remando al viento

Goya Honorowa

Imperio Argentina (aktorka)

Zostań naszym fanem!

Pomóż nam się rozwijać! Polub nas na Facebooku! i śledź nas na X!