2D Boy
2D Boy to amerykańskie studio zajmujące się produkcją gier komputerowych, które ma swoją siedzibę w San Francisco. Zostało założone przez Kyle’a Gablera oraz Rona Carmela, byłych pracowników Electronic Arts, którzy postanowili opuścić swoje dotychczasowe miejsca pracy, aby skupić się na tworzeniu gier niezależnych. Obaj twórcy mieli już doświadczenie w produkcji wielu gier prototypowych, w tym darmowej Tower of Goo.
World of Goo
Pierwszym tytułem wydanym przez studio była gra World of Goo, która zadebiutowała w 2008 roku. Jest to gra logiczna oparta na fizyce, w której użytkownicy budują konstrukcje z lepiących się kulek. Tytuł ten ukazał się jednocześnie na komputery osobiste oraz konsolę Wii. World of Goo zdobyło uznanie na Independent Games Festival w 2008 roku, otrzymując dwie nagrody: Innovation Award oraz Technical Excellence Award, a także zostało nominowane do nagrody Seumas McNally Grand Prize. Gra zyskała dużą uwagę mediów dzięki akcji związanej z obchodami pierwszej rocznicy wydania, która umożliwiła graczom zakup gry za dowolnie wybraną przez siebie cenę przez ograniczony czas.
Po sukcesie World of Goo, 6 lipca 2010 roku, studio 2D Boy wspólnie z Capybara Games oraz thatgamecompany zainicjowało program o nazwie Indie Fund, mający na celu wsparcie twórców gier w dążeniu do finansowej niezależności. Kyle Gabler był również współzałożycielem nowego przedsiębiorstwa Tomorrow Corporation, które w 2012 roku wydało grę Little Inferno.
Przypisy
Linki zewnętrzne
- Oficjalna strona internetowa (ang.)
- Wywiad z Kyle’em Gablerem. casualtygamer.com. [zarchiwizowane z tego adresu (2012-11-07)]. na stronie casualtygamer.com z 4 października 2008 roku (ang.)