2048 (gra komputerowa)

2048

2048 to gra logiczna, która została stworzona przez włoskiego programistę Gabrielego Cirulli. Oryginalnie została napisana w językach JavaScript oraz CSS i zadebiutowała 9 marca 2014 roku jako gra darmowa na licencji MIT. W ciągu pierwszego tygodnia od publikacji zdobyła ponad 4 miliony wyświetleń. Powstały również jej klony w językach C++ i Vala. Dodatkowo istnieje wersja tej gry dostępna w terminalu Linux.

Gra 2048 była porównywana do tytułu Threes!, który zadebiutował miesiąc wcześniej. Sam autor 2048 określił ją jako klon aplikacji 1024 od Veewo Studios, która sama jest klonem gry Threes!.

Rozgrywka

Celem gry jest przesuwanie i łączenie klocków, które pojawiają się na planszy, w taki sposób, aby stworzyć klocek z liczbą 2048. Rozgrywka odbywa się na planszy podzielonej na kratki o wymiarach 4×4. Na planszy pojawiają się klocki z numerami, które gracz przesuwa w wybraną stronę. Klocki poruszają się, aż napotkają koniec planszy lub inną przeszkodę. Po każdym ruchu na wolnym polu pojawia się nowy klocek o wartości 2 lub 4. Gdy dwa klocki o tej samej wartości połączą się w trakcie ruchu, tworzą jeden klocek o wartości ich sumy. Po zsumowaniu, klocek nie może już łączyć się z innymi klockami w tym samym ruchu.

Gracz wygrywa, gdy uda mu się stworzyć klocek o wartości 2048. Po uzyskaniu tego wyniku, może kontynuować grę, aby zdobyć jeszcze więcej punktów. Gra kończy się, gdy na planszy nie ma wolnych miejsc oraz brak jest klocków, które mogłyby się połączyć w kolejnym ruchu.

Przypisy

Linki zewnętrzne

Implementacja gry w różnych językach programowania dostępna na stronie Rosetta Code (ang.)

Gra 2048 w przeglądarce w języku polskim dostępna na stronie Kagadu (pol.)

Zostań naszym fanem!

Pomóż nam się rozwijać! Polub nas na Facebooku! i śledź nas na X!