20 Minutes (Francja)

20 Minutes to darmowy, ogólnokrajowy dziennik francuski, który ukazuje się od 2002 roku, a jego wydawcą jest norweska grupa medialna Schibsted oraz Ouest France Group.

Od 2009 roku redaktorem naczelnym 20 Minutes jest Yvon Mézou.

Charakterystyka

W aglomeracji paryskiej, zgodnie z danymi firmy badawczej Ipsos oraz stowarzyszenia CESP, 20 Minutes osiąga nakład przekraczający 800 tysięcy egzemplarzy i jest najczęściej czytanym dziennikiem w całej Francji. Główną grupą docelową gazety są młodzi mieszkańcy miast w wieku 15–40 lat. Poza Paryżem dziennik jest wydawany w ośmiu innych francuskich miastach: Lyonie, Marsylii, Tuluzy, Nantes, Nicei, Strasburgu, Bordeaux oraz Lille. Wszystkie edycje zawierają dwie strony z informacjami ogólnokrajowymi, a pozostałe strony wypełniają treści regionalne. Tytuł 20 Minutes odnosi się do przeciętnego czasu, jaki typowy Europejczyk zamieszkały w mieście spędza w komunikacji miejskiej każdego dnia. Dziennik wyróżnia się krótkimi, ale treściwymi tekstami napisanymi w przystępnym języku.

Przypisy

Zostań naszym fanem!

Pomóż nam się rozwijać! Polub nas na Facebooku! i śledź nas na X!