Artykuł przedstawia kluczowe wydarzenia z 1999 roku w branży gier komputerowych. Zachęcamy do zapoznania się z historią gier komputerowych.
Wydarzenia
BAFTA (British Academy of Film and Television Arts) organizuje drugą edycję nagród BAFTA Interactive Awards.
15–19 marca – Konferencja Deweloperów Gier (początkowo Computer Game Developers Conference) odbywa się w San Jose w Kalifornii, gdzie pozostaje przez sześć lat.
15 marca – Gama Network organizuje pierwsze Independent Games Festival (IGF) podczas GDC.
13–15 maja – Piąta edycja wystawy E³ (Electronic Entertainment Expo) oraz drugie rozdanie nagród Game Critics Awards za najlepsze tytuły zaprezentowane na E³.
13 maja – Academy of Interactive Arts & Sciences przeprowadza drugą edycję Interactive Achievement Awards (na E³) i wprowadza Sida Meiera z Firaxis do AIAS Hall of Fame.
3 czerwca – Billy Mitchell uzyskuje wynik 3 333 360 punktów w grze Pac-Man.
Zostaje zapowiedziane Team Fortress 2, jednak produkcja opóźnia się do 2006 roku.
Wydane gry
31 stycznia – SimCity 3000 (PC)
8 lutego – Mario Party (N64)
28 lutego – Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia (PC)
28 lutego – Star Wars: X-Wing Alliance (PC)
6 marca – Simutrans (PC)
15 marca – Championship Manager 3 (PC)
16 marca – EverQuest (PC)
31 marca – RollerCoaster Tycoon (PC)
27 kwietnia – Super Smash Bros. (N64)
30 kwietnia – Baldur’s Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy (PC)
30 kwietnia – Star Wars: Episode I Racer (N64, PC)
11 maja – Homeworld (PC)
14 czerwca – Descent 3 (PC)
17 czerwca – Tekken Card Challenge (WS)
18 czerwca – Counter-Strike (pierwsze wydanie modyfikacji na PC)
26 czerwca – Dungeon Keeper 2 (PC)
30 czerwca – Kingpin: Life of Crime (PC)
lipiec – Tekken Tag Tournament (ARC)
23 lipca – Jagged Alliance 2 (PC)
11 sierpnia – System Shock 2 (PC)
31 sierpnia – Final Fantasy VIII (PS)
31 sierpnia – Tony Hawk’s Skateboarding (PS)
1 września – Re-Volt (PC)
8 września – Soul Calibur (DC)
9 września – Sonic Adventure (DC)
9 września – Mortal Kombat Gold (DC)
29 września – Gorky 17 (PC)
30 września – Driver: You Are the Wheelman (PS, PC, GBC)
30 września – Age of Empires II: The Age of Kings (PC)
1 października – Amerzone (PC)
5 października – Gabriel Knight 3: Blood of the Sacred, Blood of the Damned (PC)
12 października – Lego Racers (PS, PC, GBC, N64)
25 października – Rezerwowe psy (PC)
31 października – Half-Life: Opposing Force (PC)
31 października – Ultima IX: Ascension (PC)
9 listopada – RollerCoaster Tycoon: Corkscrew Follies (PC)
25 listopada – Age of Wonders (PC)
26 listopada – Unreal Tournament (PC, PS2)
30 listopada – Descent 3: Mercenary (PC)
2 grudnia – Quake III Arena (PC)
7 grudnia – Star Wars: Episode I Racer (GBC)
12 grudnia – Planescape: Torment (PC)
28 grudnia – Scooby Doo: Mystery of the Fun Park Phantom (PC)
31 grudnia – Battlezone II: Combat Commander (PC)
Dokładna data wydania nieznana – Survival Kids (GB, GBC)
Sprzęt
Nintendo wprowadza przenośną konsolę Game Boy Light (GBL) wyłącznie w Japonii.
Sega prezentuje Dreamcast, 128-bitową konsolę z dostępem do Internetu.
SNK wprowadza przenośną konsolę Neo Geo Pocket Color.
Tiger Electronics wprowadza przenośną konsolę Game.com Pocket Pro.
Bandai prezentuje przenośną konsolę WonderSwan w Japonii.
Biznes
Activision nabywa Elsinore Multimedia, Expert Software oraz Neversoft Entertainment.
Infogrames Entertainment SA przejmuje Accolade, Gremlin Interactive (zmieniając nazwę na Infogrames Sheffield House), GT Interactive Software (GTIS) oraz Ozisoft.
Take-Two Interactive nabywa TalonSoft.
3d6 Games, Inc. zostaje założone (zamknięte 1 listopada 2002).
Powstaje 7 Studios.
Zakładana jest firma BAM! Entertainment, Inc.
Bohemia Interactive Studio również zostaje utworzone.
22 lutego – „Black Monday” (lub „Chainsaw Monday” – „czarny poniedziałek”): Sierra reorganizuje się w celu redukcji kosztów, zamykając różne oddziały.
W kwietniu powstaje Liquid Entertainment.
Procesy sądowe
Nintendo pozywa Bung Enterprises Ltd. za naruszenie prawa do ich patentu.
Sony Corporation składa pozew przeciwko Bleem LLC (firma stworzyła emulator konsoli Sony PlayStation).