1992–2012 The Anthology

1992–2012 The Anthology to album kompilacyjny zespołu Underworld, który został wydany 4 grudnia 2011 roku. Zawiera on największe hity zespołu z lat 1992–2011.

== Album ==

=== Zawartość i wydania ===

Trzypłytowa antologia 1992–2012 zastępuje wcześniejszą, dwupłytową 1992–2002 i stanowi obszerny przegląd osiągnięć zespołu w jego drugim wcieleniu. Album został wydany równocześnie z A Collection, jednopłytowym wydawnictwem, które zawiera skrócone wersje utworów z lat 1992–2012 oraz kawałki pominięte w tej antologii, takie jak: „Beebop Hurry”, „Downpipe”, „The First Note Is Silent” i „King of Snake”. Na trzecim dysku znajdują się rzadkie nagrania, w tym strony B singli, utwory bonusowe z płyt wydanych wyłącznie w Japonii oraz inne kompozycje z różnych kompilacji. Do kartonowego opakowania dołączono błyszczącą książeczkę z zdjęciami. Informacje o utworach są zwięzłe, a brak jest szczegółowych danych na temat wydania, jednak większość zdjęć zawiera daty i miejsca ich wykonania.

Album zadebiutował jako digital download 4 grudnia 2011 roku w Wielkiej Brytanii za pośrednictwem Underworldlive.com. 28 grudnia ukazał się w Japonii w formie potrójnej płyty CD, a 23 stycznia 2012 roku został wydany w tej samej formie w Wielkiej Brytanii i Europie. Natomiast 31 stycznia trafił na rynek amerykański nakładem Cooking Vinyl.

=== Lista utworów ===

Autorzy: – Darren Emerson (utwory: CD 1: 1–7, CD 2: 2, 5, CD 3: 3, 4, 6), Lincoln Barrett (CD 2: 9), Karl Hyde, Rick Smith

Producent – Rick Smith, Lincoln Barrett („Scribble”)

Wykonawca – Underworld

Mastering – Miles Showell

Okładka – Tomato

Producent wykonawczy – Steven Hall

== Odbiór ==

=== Opinie krytyków ===

Album zdobył pozytywne recenzje, uzyskując wysokie oceny w pięciu krytycznych opiniach.

„Lata 1992–2002 to niekoniecznie nowa propozycja dla wiernych fanów, gdyż składa się z najważniejszych momentów” – zauważył Ian Mathers z magazynu PopMatters, dodając: „Jeżeli jako fan nie miałeś jeszcze ’Dirty’ (tylko wczesny instrumentalny miks monumentalnego ’Dirty Epic’, który również się tu znalazł), ani kilku singli jak ’Bigmouth’, ’Spikee’ czy ’8 Ball’, to prawdopodobnie posiadasz wszystko na tych dwóch płytach w tej samej wersji. Dla nowicjuszy, cóż, zawiera wszystkie kluczowe utwory, chociaż te dwa zapełnione dyski pomieściły jedynie 16 kawałków. To był Underworld w najlepszym wydaniu” – ocenia recenzent, przyznając wydawnictwu 8 punktów.

Antologia składająca się z 25 utworów stała się dla Jessa Harvella z magazynu Pitchfork okazją do zastanowienia się nad rolą zespołu w przejściu od synth-popu z końca lat 80. do acid-house’u, techno, trance’u i progressive house’u. Jego osiągnięcia symbolizują takie utwory jak ’Born Slippy .NUXX’ czy ’Dark & Long (Dark Train)’. „Underworld wyspecjalizował się w tanecznej muzyce, która zyskiwała nowe życie na płytach, oferując przestrzeń i głębię. Niektóre z największych albumów Underworld powstały w czasach, gdy zespół był znaczącą siłą napędową klubów i sensacją w prasie muzycznej, szczególnie w Ameryce” – konkluduje autor.

„Głównym elementem, który wyróżnia Anthology spośród innych kompilacji jest jej trzeci dysk. Ten dysk, skierowany do zagorzałych fanów, zawiera dziewięć rzadkich i/lub niewydanych utworów. Te wybory to niezwykli przedstawiciele Underworld” – uważa Lily Moayeri z magazynu Under the Radar, dodając, że z tego względu powinien on być dostępny jako osobne wydanie.

=== Listy tygodniowe ===

== Przypisy ==

Zostań naszym fanem!

Pomóż nam się rozwijać! Polub nas na Facebooku! i śledź nas na X!