112At to jeden z dwóch typów wagonów osobowych pierwszej i drugiej klasy, które kursują w PKP Intercity. Drugim typem jest 141A-20, który powstał w wyniku modernizacji wagonów 141A w bydgoskiej firmie Pesy.
Historia
W obliczu malejącego zainteresowania miejscami w klasie pierwszej w pociągach pospiesznych, władze PKP zaczęły rozważać możliwość likwidacji wagonów spełniających ten standard. Aby klienci podróżujący klasą pierwszą nie musieli rezygnować z wygody, podjęto decyzję o przekształceniu wagonów klasy pierwszej 112A, aby mogły obsługiwać zarówno standardy pierwszej, jak i drugiej klasy.
W latach 2003-2004 przeprowadzono przebudowę 22 wagonów 112A. Zostały one skierowane do Zakładów Taboru w takich miastach jak: Wrocław, Szczecin, Bielsko-Biała, Poznań, Lublin, Zielona Góra, Kraków oraz Warszawa Szczęśliwice.
Eksploatacja
Wagony 112At są wykorzystywane w pociągach pospiesznych, w których najczęściej zastępują wagony klasy pierwszej.
Wnętrze
Wnętrze wagonów 112At jest całkowicie przeznaczone dla osób niepalących. Stare elementy wnętrza zostały całkowicie usunięte. Ściany przedziałów wykonano z szarego tworzywa, które przypomina materiał użyty w zmodernizowanych jednostkach EN57 w ramach projektu SPOT. Siedzenia w klasie pierwszej są obite zielonym materiałem, natomiast w klasie drugiej – niebieskim. Dzięki przebudowie, fotele w klasie drugiej są nieco bardziej oddalone od siebie w porównaniu do standardowych wagonów tej samej klasy.
Na korytarzu, w miejscu przejścia między klasami, umieszczono naklejkę informującą, w którą stronę znajdują się przedziały klasy pierwszej, a w którą klasy drugiej.