111Arow – Zmodernizowane Wagony Pasażerskie
111Arow to seria zmodernizowanych wagonów pasażerskich typu 111A. Te wagony wyróżniają się brakiem przedziałów pasażerskich oraz posiadaniem uchwytów do przewożenia rowerów. Są wykorzystywane w pociągach PKP Intercity, w takich kategoriach jak EIC, IC oraz TLK.
Oznaczenie
Pierwsza część nazwy 111Arow, czyli „111A”, wywodzi się od bazowego oznaczenia wagonu. Z kolei człon „row” wskazuje na obecność miejsca przystosowanego do transportu rowerów.
Charakterystyka
Wagony 111Arow stanowią zmodernizowaną wersję najdłużej produkowanych w Polsce wagonów przedziałowych 111A oraz kuszetek 110Ac. Przeprowadzone remonty obejmowały m.in. usunięcie ścianek dzielących wagon na przedziały, zmianę układu siedzeń na 2+2, które są skierowane na zewnątrz, wprowadzenie toalet w obiegu zamkniętym oraz zamontowanie uchwytów rowerowych w przedsionkach. W niektórych wersjach drzwi skrzydłowe zostały zastąpione drzwiami odskokowo-przesuwnymi, dodano gniazdka elektryczne pod fotelami oraz zainstalowano system klimatyzacji. Modernizacją wagonów zajmowały się takie firmy jak bydgoska Pesa oraz nowosądecki Newag.