101st: Airborne in Normandy

101st: Airborne in Normandy

101st: Airborne in Normandy (znana także jako 101 Airborne: The Airborne Invasion of Normandy lub po prostu 101) to komputerowa gra strategiczna w trybie turowym, osadzona w czasach II wojny światowej. Została stworzona przez studio Interactive Simulations i wydana w 1998 roku przez Empire Interactive.

Fabuła 101st: Airborne in Normandy rozgrywa się w czerwcu 1944 roku, w czasie lądowania w Normandii. Gracz ma za zadanie przejąć kontrolę nad plutonem amerykańskich spadochroniarzy z 101. Dywizji Powietrznodesantowej, którzy operują za linią frontu niemieckiego. Rozgrywka kładzie duży nacisk na realizm, co widać w szczegółowej charakterystyce postaci; misje w 101st są w rzeczywistości rekonstrukcjami autentycznych działań spadochroniarzy w Normandii.

Gra 101st została bardzo pozytywnie oceniona przez krytyków. David Finn z magazynu Computer Games Magazine uznał ją za pionierską w historii taktyczną grę wojenną, która z realistycznym podejściem oddaje realia wojenne. Podobnie Alan Dunkin z portalu GameSpot podkreślił, że gra doskonale przedstawia chaos związany z zrzutami spadochronowymi.

== Przypisy ==