10. ceremonia wręczenia Oscarów miała miejsce 10 marca 1938 roku w Hotelu Biltmore w Los Angeles, a prowadził ją Bob Burns.
Laureaci i nominowani
Aby wyróżnić zwycięzców w poszczególnych kategoriach, ich nazwiska zostały zapisane pogrubioną czcionką oraz umieszczone na początku listy (tj. poza kolejnością nominacji).
Najlepszy Film
- Życie Emila Zoli – wytwórnia: Warner Bros.
- Naga prawda – wytwórnia: Columbia Pictures
- Bohaterowie morza – wytwórnia: Metro-Goldwyn-Mayer
- Śmiertelny zaułek – wytwórnia: Samuel Goldwyn Studio
- Ziemia błogosławiona – wytwórnia: Metro-Goldwyn-Mayer
- W starym Chicago – wytwórnia: 20th Century Fox
- Zagubiony horyzont – wytwórnia: Columbia Pictures
- Ich stu i ona jedna – wytwórnia: Universal
- Obcym wstęp wzbroniony – wytwórnia: RKO Pictures
- Narodziny gwiazdy – wytwórnia: Selznick International
Najlepszy Aktor
- Spencer Tracy – Bohaterowie morza
- Charles Boyer – Pani Walewska
- Fredric March – Narodziny gwiazdy
- Robert Montgomery – Noc musi zapaść
- Paul Muni – Życie Emila Zoli
Najlepsza Aktorka
- Luise Rainer – Ziemia błogosławiona
- Irene Dunne – Naga prawda
- Greta Garbo – Dama kameliowa
- Janet Gaynor – Narodziny gwiazdy
- Barbara Stanwyck – Wzgardzona
Najlepszy Aktor Drugoplanowy
- Joseph Schildkraut – Życie Emila Zoli
- Ralph Bellamy – Naga prawda
- Thomas Mitchell – Huragan
- H.B. Warner – Zagubiony horyzont
- Roland Young – Niewidzialne małżeństwo
Najlepsza Aktorka Drugoplanowa
- Alice Brady – W starym Chicago
- Andrea Leeds – Obcym wstęp wzbroniony
- Anne Shirley – Wzgardzona
- Claire Trevor – Śmiertelny zaułek
- May Whitty – Noc musi zapaść
Najlepszy Reżyser
- Leo McCarey – Naga prawda
- Sidney Franklin – Ziemia błogosławiona
- William Dieterle – Życie Emila Zoli
- Gregory La Cava – Obcym wstęp wzbroniony
- William A. Wellman – Narodziny gwiazdy
Najlepsze Materiały do Scenariusza
- William A. Wellman i Robert Carson – Narodziny gwiazdy
- Robert Lord – Czarny legion
- Niven Busch – W starym Chicago
- Heinz Herald i Geza Herczeg – Życie Emila Zoli
- Hanns Kräly – Ich stu i ona jedna
Najlepszy Scenariusz Adaptowany
- Heinz Herald, Geza Herczeg i Norman Reilly – Życie Emila Zoli
- Vina Delmar – Naga prawda
- Marc Connolly, John Lee Mahin i Dale Van Every – Bohaterowie morza
- Morris Ryskind i Anthony Veiller – Obcym wstęp wzbroniony
- Alan Campbell, Robert Carson i Dorothy Parker – Narodziny gwiazdy
Najlepsze Zdjęcia
- Karl Freund – Ziemia błogosławiona
- Gregg Toland – Śmiertelny zaułek
- Joseph Valentine – Wings Over Honolulu
Najlepsza Scenografia i Dekoracja Wnętrz
- Stephen Goosson – Zagubiony horyzont
- Cedric Gibbons i William Horning – Pani Walewska
- Carroll Clark – Kłopoty małej pani
- Richard Day – Śmiertelny zaułek
- Wiard Ihnen – Co dzień święto
- Anton Grot – Życie Emila Zoli
- John Victor MacKay – Manhattan Merry-Go-Round
- Lyle Wheeler – Więzień królewski
- Hans Dreier i Roland Anderson – Kapitan Taylor
- Alexander Toluboff – Wytworny świat
- William S. Darling i David S. Hall – Strzelec z Bengalu
- Jack Otterson – You’re a Sweetheart
Najlepszy Dźwięk
- United Artists Studio Sound Department, dyrektor: Thomas Moulton – Huragan
- Grand National Studio Sound Department, dyrektor: A.E. Kaye – The Girl Said No
- RKO Radio Studio Sound Department, dyrektor: John Aalberg – Hitting a New High
- 20th Century-Fox Studio Sound Department, dyrektor: E.A. Hansen – W starym Chicago
- Warner Bros. Studio Sound Department, dyrektor: Nathan Levinson – Życie Emila Zoli
- Columbia Studio Sound Department, dyrektor: John Livadary – Zagubiony horyzont
- Metro-Goldwyn-Mayer Studio Sound Department, dyrektor: Douglas Shearer – Gdy kwitną bzy
- Universal Studio Sound Department, dyrektor: Homer Tasker – Ich stu i ona jedna
- Hal Roach Studio Sound Department, dyrektor: Elmer Raguse – Niewidzialne małżeństwo
- Paramount Studio Sound Department, dyrektor: L.L. Ryder – Mocni ludzie
Najlepsza Piosenka
- „Sweet Leilani” – Waikiki Wedding – muzyka i słowa: Harry Owens
- „Remember Me” – Mr. Dodd Takes the Air – muzyka: Harry Warren, słowa: Al Dubin
- „That Old Feeling” – Wytworny świat – muzyka: Sammy Fain, słowa: Lew Brown
- „They Can’t Take That Away from Me” – Zatańczymy? – muzyka: George Gershwin, słowa: Ira Gershwin
- „Whispers in the Dark” – z filmu Artists & Models – muzyka: Frederick Hollander, słowa: Leo Robin
Najlepsza Muzyka
- Universal Studio Music Department, szef: Charles Previn – Ich stu i ona jedna
- Samuel Goldwyn Studio Music Department, szef: Alfred Newman – muzyka: Alfred Newman – Huragan
- 20th Century Fox Studio Music Department, szef: Louis Silvers – muzyka: W starym Chicago
- Warner Bros. Studio Music Department, szef: Leo Forbstein – muzyka: Max Steiner – Życie Emila Zoli
- Columbia Studio Music Department, szef: Morris Stollof – muzyka: Dimitri Tiomkin – Zagubiony horyzont
- Principal Production, kierownik muzyczny: dr Hugo Riesenfeld – muzyka: dr Hugo Riesenfeld – Zdobywca serc
- MGM Studio Music Department, szef: Nat W. Finston – muzyka: Herbert Stothart – Gdy kwitną bzy
- Republic Studio Music Department, szef: Alberto Colombo – muzyka: Alberto Colombo – Portia on Trial
- Selznick International Pictures Music Department, szef: Alfred Newman – muzyka: Alfred Newman – Więzień królewski
- RKO Radio Studio Music Department, kierownik muzyczny: Roy Webb – muzyka: Roy Webb – Dziesięć lat życia
- Walt Disney Studio Music Department, szef: Leigh Harline – muzyka: Frank Churchill, Leigh Harline i Paul J. Smith – Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków
- Grand National Studio Music Department, kierownik muzyczny: Constantin Bakaleinikoff – muzyka: Victor Schertzinger – Something to Sing About
- Paramount Studio Music Department, szef: Boris Morros – muzyka: W. Franke Harling i Milan Roder – Kapitan Taylor
- Hal Roach Studio Music Department, szef: Marvin Hatley – muzyka: Marvin Hatley – Jej obrońcy
Najlepszy Montaż
- Gene Havlick i Gene Milford – Zagubiony horyzont
- Al Clark – Naga prawda
- Elmo Vernon – Bohaterowie morza
- Basil Wrangell – Ziemia błogosławiona
- Bernard W. Burton – Ich stu i ona jedna
Najlepszy Asystent Reżysera
- Robert Webb – W starym Chicago
- Russ Saunders – Życie Emila Zoli
- C.C. Coleman Jr. – Zagubiony horyzont
- Hal Walker – Kapitan Taylor
- Eric Stacey – Narodziny gwiazdy
Najlepsza Reżyseria Numeru Tanecznego
- Hermes Pan – „Fun House” z filmu Kłopoty małej pani
- Busby Berkeley – „The Finale” z filmu Varsity Show
- Bobby Connolly – „Too Marvelous for Words” z filmu Ready, Willing and Able
- Dave Gould – „All God’s Children Got Rhythm” z filmu Dzień na wyścigach
- Sammy Lee – „Swing Is Here to Stay” z filmu Ali Baba jedzie do miasta
- Harry Losee – „Prince Igor Suite” z filmu Cienki lód
- LeRoy Prinz – „Luau” z filmu Waikiki Wedding
Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany
- Walt Disney – Stary młyn (z serii Silly Symphonies)
- Paramount Pictures – Educated Fish (z serii Color Classics)
- Charles Mintz – The Little Match Girl (z serii Color Rhapsody)
Najlepszy Krótkometrażowy Film na Jednej Rolce
- Skibo Productions – Private Life of the Gannetts
- Metro-Goldwyn-Mayer – A Night at the Movies
- Pete Smith – Romance of Radium
Najlepszy Krótkometrażowy Film na Dwóch Rolkach
- Metro-Goldwyn-Mayer – Torture Money (z serii Crime Doesn’t Pay)
- RKO Pictures – Deep South (z serii Radio Musical Comedies)
- RKO Pictures – Should Wives Work? (z serii Leon Errol Comedies)
Najlepszy Krótkometrażowy Film Kolorowy
- Pete Smith – Penny Wisdom (z serii Broadway Brevities)
- Warner Bros. – The Man Without a Country
- Paramount – Popular Science J-7-1
Oscary Honorowe i Specjalne
- The Museum of Modern Art Film Library – za promowanie sztuki filmowej
- Edgar Bergen – za stworzenie postaci Charlie McCarthy
- Mack Sennett – za całokształt twórczości reżyserskiej
- W. Howard Greene – za zastosowanie kolorowej kinematografii w filmie Narodziny gwiazdy
Nagroda im. Irvinga G. Thalberga
- Darryl F. Zanuck
Nagrody Naukowe i Techniczne
- Klasa I
- Agfa ANSCO Corp. – za negatywy Agfa Supreme i Agfa Ultra Speed
- Klasa II
- Walt Disney Productions – za stworzenie i wprowadzenie do produkcji kamery Multi-Plane
- Eastman Kodak – za dwa drobnoziarniste powielacze filmowe
- Farciot Eadouart i Paramount Pictures – za rozwój ustawienia kamery: podwójna przejrzystość ekranu Paramount
- Douglas Shearer i Metro-Goldwyn-Mayer Studio Sound Department – za sposób różnicowania szerokości skanowania zmiennej gęstości ścieżki dźwiękowej (utwory squeeze) w celu uzyskania zwiększonej ilości redukcji hałasu
- Klasa III
- John Arnold i Metro-Goldwyn-Mayer Studio Camera Department – za poprawę półautomatycznego urządzenia ostrości i zastosowanie go we wszystkich kamerach używanych przez Metro-Goldwyn-Mayer Studio
- John Livadary, szef wydziału nagrywania Columbia Pictures – za zastosowanie dwupłaszczyznowego zaworu światła przy nagrywaniu dźwięku filmowego
- Thomas T. Moulton i United Artists Studio Sound Department – za wprowadzenie wskaźników przy nagrywaniu dźwięku filmowego
- RCA Manufacturing Company – za wprowadzenie metody modulacji wysokiej częstotliwości
- Joseph E. Robbins i Paramount Pictures – za wyjątkowe zastosowanie zasad akustyki do izolacji akustycznej prądnic benzynowych i pomp wodnych
- Douglas Shearer i Metro-Goldwyn-Mayer Studio Sound Department – za projekt napędu filmowego użytego w ERPI 1010
Linki zewnętrzne