Hyundai wkracza w nową erę dzięki premierze nowego modelu Palisade, który właśnie zadebiutował w USA. To wydarzenie oznacza nie tylko wprowadzenie na rynek hybrydowego napędu, ale także odpowiedź na oczekiwania kierowców szukających nowoczesnych rozwiązań.
Nowy Hyundai Palisade – hybryda, która robi wrażenie
Nowy Palisade wyposażony jest w turboładowany silnik 2.5 litra oraz dwa silniki elektryczne, co łącznie generuje imponujące 329 koni mechanicznych i 339 lb-ft (460 Nm) momentu obrotowego. W porównaniu do swojego poprzednika, nowy silnik spalinowy jest o 2.9% bardziej efektywny, a po dodaniu komponentów hybrydowych, efektywność paliwowa wzrasta o aż 45%!
Co czeka na nas w 2026 roku?
W planach Hyundai znajduje się również wprowadzenie wersji z napędem na tylną oś, co może być interesującą opcją dla tych, którzy preferują sportowe doznania za kierownicą. W międzyczasie, ich luksusowa marka Genesis również wkracza na pole hybryd, jednak tylko w wybranych modelach. Co ciekawe, wydaje się, że G70 nie dostanie hybrydowego napędu, co sugeruje Marc Choi, globalny dyrektor produktów Hyundai.
Nowe hybrydy dla tańszych modeli
Hyundai nie zwalnia tempa i rozwija kolejne rozwiązania hybrydowe, w tym mniejszy silnik 1.6 litra, który ma zwiększyć efektywność o 4%, a moment obrotowy wzrośnie z 271 lb-ft (367 Nm) do 280 lb-ft (380 Nm). Chociaż nie ujawniono jeszcze konkretnych modeli, wiele wskazuje na to, że Tucson może być jednym z faworytów.
Hyundai Motor Group – wachlarz hybryd
- Od kompaktowych po duże pojazdy
- Modele luksusowe w ofercie Genesis
- Wydajność hybrydowa od niskich do średnich 300 PS
W przypadku nowego Palisade’a, hybrydowy system z dwoma silnikami elektrycznymi odpowiedzialny jest za różne zadania: jeden z nich zajmuje się uruchamianiem, generowaniem energii z akumulatora i jej przekazywaniem, a drugi dba o napęd i rekuperację energii. Czyż to nie brzmi jak przepis na sukces?
Technologia przyjazna użytkownikom
Warto również wspomnieć, że Hyundai nie zapomina o technologii, oferując systemy takie jak mechaniczny napęd na cztery koła, a w niektórych modelach planuje wprowadzenie elektrycznego systemu AWD, który wykorzystuje silnik elektryczny na tylnej osi. W ten sposób Hyundai stawia na przyszłość, nie zapominając o potrzebach współczesnych kierowców.
Wydaje się, że Hyundai stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom rynku, a nowy Palisade to tylko jeden z przykładów ich innowacyjnych rozwiązań. Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój sytuacji i nowe modele, które mogą zaskoczyć nas jeszcze bardziej!