Hyundai i Plus prezentują koncepcję autonomicznego transportu wodorowego

Hyundai Motor Company oraz Plus zaprezentowały wspólną wizję autonomicznych ciężarówek napędzanych wodorem na Expo Zrównoważonego Transportu (ACT Expo) 2025 w Anaheim w Kalifornii. Celem współpracy jest przyspieszenie rozwoju sieci transportu towarowego opartej na ogniwach paliwowych w Stanach Zjednoczonych.

  • Hyundai Motor Company i Plus zaprezentowały wizję autonomicznych ciężarówek na wodór na Expo Zrównoważonego Transportu 2025.
  • Celem współpracy jest rozwój sieci transportu towarowego opartej na ogniwach paliwowych w USA.
  • Ciężarówka XCIENT Fuel Cell Hyundai łączy się z oprogramowaniem SuperDrive™ firmy Plus, oferując skalowalne rozwiązanie dla transportu długodystansowego.
  • Wizja zrównoważonego transportu opiera się na połączeniu autonomicznej jazdy i technologii zerowej emisji spalin.
  • Hyundai planuje dalszą współpracę z Plus w celu dodania autonomicznych funkcji do ciężarówek XCIENT Fuel Cell.

Innowacyjne połączenie technologii

Współpraca łączy ciężarówkę XCIENT Fuel Cell Hyundai Motor z oprogramowaniem do autonomicznej jazdy SuperDrive™ firmy Plus. Proponuje to skalowalne i opłacalne rozwiązanie dla transportu długodystansowego, które ma na celu zmniejszenie śladu węglowego w transporcie komercyjnym.

Zrównoważona przyszłość transportu

Jim Park, starszy wiceprezydent ds. pojazdów komercyjnych i rozwoju biznesu wodoru w Hyundai Motor North America, podkreślił: „Hyundai Motor wierzy w zrównoważoną przyszłość napędzaną zaawansowanymi technologiami ogniw paliwowych”. Dodał, że firma ma nadzieję kontynuować współpracę z Plus, aby dodać autonomiczne funkcje do ciężarówek XCIENT Fuel Cell w przyszłości.

Transformacja w transporcie towarowym

David Liu, dyrektor generalny i współzałożyciel Plus, zauważył: „Autonomiczne ciężarówki z ogniwami paliwowymi to przełomowy krok w kierunku zrównoważonego transportu”. Połączenie technologii autonomicznej jazdy i zerowej emisji spalin ma na celu stworzenie bardziej efektywnego systemu transportowego, który odpowiada na dzisiejsze potrzeby i wyzwania przyszłości.

Praktyczny model wdrożenia

W koncepcyjnym filmie Hyundai Motor i Plus przedstawiają praktyczny model wdrożenia autonomicznych ciężarówek wzdłuż tras o dużym wykorzystaniu. Kluczowe elementy to:

  • Wstępne wdrożenie wzdłuż głównych korytarzy transportowych
  • Stymulowanie popytu na strategicznie rozmieszczone stacje tankowania wodoru
  • Rozbudowa infrastruktury wspierającej rosnącą flotę i szersze wykorzystanie wodoru
  • Wzmacnianie skalowalności, gdy nowe trasy zwiększają inwestycje w infrastrukturę

Wydajność i korzyści ekologiczne

Autonomiczne ciężarówki z ogniwami paliwowymi oferują zerowe emisje spalin, szybkie tankowanie, długi zasięg, cichszą pracę oraz obniżone koszty utrzymania. Te cechy czynią ciężarówkę XCIENT Fuel Cell idealnym kandydatem do ciągłego transportu długodystansowego, zwłaszcza w miarę dojrzewania ekosystemu wodoru.

Wdrożenie w Stanach Zjednoczonych

Hyundai Motor eksploatuje 30 ciężarówek XCIENT Fuel Cell w portach Oakland i Richmond w ramach projektu NorCAL ZERO, który jest największym wdrożeniem ciężarówek wodorowych w Ameryce Północnej. Od września 2023 roku ciężarówki te przejechały niemal 450 000 mil w transporcie towarów o zerowej emisji spalin, w tym podczas transportu kontenerów.

Globalne plany rozwoju

W Georgii, 21 ciężarówek XCIENT wspiera logistykę w Hyundai Motor Group Metaplant America w ramach inicjatywy HTWO Logistics we współpracy z GLOVIS America. Zasilane produkcją wodoru na miejscu, pojazdy te obsługują niemal połowę logistyki zakładu. Hyundai Motor planuje rozwijać ten ekosystem na całym świecie i rozszerzać markę HTWO na otwartą platformę współpracy.

Źródło: automotiveworld.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments