Hybrydowe Porsche 911 Targa 4 GTS – nowa era motoryzacji czy piękno bez kompromisów?

Nowe Porsche 911 GTS – hybryda, która nie rozczarowuje i wciąż zachwyca!

Nowe Porsche 911 GTS, które właśnie zadebiutowało na rynku, wzbudza wiele emocji. Czy to koniec klasycznej motoryzacji, a może nowa era w światowej motoryzacji? Osobiście miałem okazję przetestować ten model i muszę przyznać, że moje obawy o hybrydowy silnik okazały się bezpodstawne. Targa 4 GTS to nie tylko piękno, ale i potężna moc, która wciąż trzyma w ryzach tradycje marki.

Marzenie każdego kierowcy

Porsche 911 to bez wątpienia odpowiedź na pytanie o samochód marzeń. Niezależnie od tego, czy jesteś Niemcem, Japończykiem, czy mieszkańcem Antypodów – ten model ma swoich fanów wszędzie. Jego charakterystyczny kształt przyciąga wzrok i sprawia, że marzymy o nim, nawet na Karaibach czy w Arktyce. I nie ma w tym nic dziwnego!

Pierwsze wrażenia

Gdy odebrałem telefon z propozycją przetestowania nowego 911, czułem się jak dziecko, które dostaje zaproszenie do wesołego miasteczka. Czyż nie jest to odpowiednik takiego miejsca dla dorosłych? Mimo że jestem wielkim fanem tego modelu, postanowiłem podejść do testu z otwartą głową i bez uprzedzeń. A co się okazało?

  • Perfekcyjne wyważenie – silnik z tyłu i niesamowity układ kierowniczy sprawiają, że prowadzenie to czysta przyjemność.
  • Codzienna użyteczność – 911 GTS nie tylko na torze, ale także w codziennym użytkowaniu spisuje się świetnie.
  • Komfort w kabinie – wnętrze wykonane z najwyższej jakości materiałów, które zachwycają komfortem.

Nowa era z hybrydowym GTS

Teraz przejdźmy do najciekawszego – hybrydyzacji. Chociaż wielu purystów może uznać to za zamach na świętość, nowy silnik bokser o pojemności 3.6 litra i moc 485 KM w połączeniu z 54-konnym silnikiem elektrycznym zmienia zasady gry. Moc systemowa wynosi 541 KM, a moment obrotowy sięga 610 Nm. To nie jest hybryda stworzona z myślą o ekologii – tu liczy się frajda z jazdy!

Atrakcyjne osiągi

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy i maksymalna prędkość 312 km/h mówią same za siebie. Ale to, co naprawdę zachwyca, to reakcja na gaz – brutalna, błyskawiczna i po prostu porywająca. Trakcja na cztery koła sprawia, że nawet na mokrej nawierzchni auto trzyma się drogi jak przyklejone.

Czy Targa to dobry wybór?

Odmiana Targa, w której odsuwa się tylko środkowa część dachu, ma swoje plusy i minusy. Z jednej strony, piękny design i sztywność nadwozia, z drugiej – zawirowania powietrza przy wyższych prędkościach. Ostatecznie Targa to idealny samochód do miasta, gdzie wolność jazdy bez dachu smakuje najlepiej.

Co można by poprawić?

  • Wyłączanie systemu start-stop dostępne tylko z poziomu ekranu.
  • Brak przycisku do cofania piosenek na kierownicy.
  • Mała kieszeń w drzwiach zamiast schowka na telefon.

Jednak te drobiazgi nie są w stanie zrujnować ogólnego wrażenia. Porsche 911 Targa GTS to auto, które zachwyca i sprawia, że marzenia o motoryzacji stają się rzeczywistością. Jeżeli marzysz o samochodzie, na który wydasz milion złotych, nie wahaj się – to jest to, czego pragniesz!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments