Genua i Mediolan: nowa linia kolejowa do 2026

Genua, znana z doskonałej kuchni włoskiej i bogatej architektury, staje się kluczowym punktem komunikacyjnym dzięki budowie nowej linii kolejowej dużych prędkości łączącej to miasto z Mediolanem. Projekt, znany jako Terzo Valico dei Giovi, ma na celu poprawę transportu pasażerskiego i towarowego w północnych Włoszech, a jego zakończenie przewidziano na 2026 rok.

  • Genua staje się kluczowym punktem komunikacyjnym dzięki nowej linii kolejowej dużych prędkości łączącej miasto z Mediolanem.
  • Projekt linii kolejowej nosi nazwę Terzo Valico dei Giovi i ma na celu poprawę transportu pasażerskiego i towarowego w północnych Włoszech.
  • Zakończenie budowy linii przewidziano na 2026 rok.
  • Genua jest portem wycieczkowym Disney Cruise Line, przyciągającym turystów swoją kuchnią i architekturą.
  • Miasto stanowi bramę do odkrywania bogatej kultury i tradycji Włoch.

Genua: Kulturalne Serce Włoch

Genua, położona w regionie Liguria, jest portem wycieczkowym Disney Cruise Line, który przyciąga turystów nie tylko wspaniałymi widokami, ale również znakomitą włoską kuchnią i historyczną architekturą. Miasto to stanowi bramę do odkrywania bogatej kultury i tradycji Włoch, co czyni je idealnym miejscem na przystanek w trakcie rejsu.

Nowa Era Transportu: Terzo Valico dei Giovi

Budowa linii kolejowej Terzo Valico dei Giovi, znanej również jako linia dużych prędkości Genua-Mediolan, ma na celu zwiększenie efektywności transportu w regionie. Projekt, który rozpoczął się w 2012 roku, jest częścią korytarza Rhine-Alpine, kluczowego elementu europejskiej sieci transportowej. Nowa linia o długości 53 km, z czego 37 km to tunele, ma umożliwić pociągom osiąganie prędkości do 250 km/h.

Korzyści Ekologiczne i Gospodarcze

Realizacja projektu przyniesie wiele korzyści, w tym 55% redukcję zużycia energii i emisji CO₂ oraz 33% skrócenie czasu podróży między Genuą, Mediolanem a Turynem. W szczytowym okresie budowy projekt wygeneruje około 5000 miejsc pracy, co przyczyni się do lokalnego rozwoju gospodarczego.

Techniczne Detale Budowy

Linia kolejowa będzie wyposażona w nowoczesny system zarządzania ruchem kolejowym oraz zasilana z dwóch źródeł energii. Budowa podzielona jest na sześć odcinków, a kluczowe tunele, takie jak Campasso, zostały już ukończone. Projekt finansowany jest przez RFI, włoską spółkę kolejową, a całkowity koszt budowy wyniesie około 1,5 miliarda euro.

Przyszłość Transportu w Północnych Włoszech

Po zakończeniu budowy, linia Terzo Valico ma na celu nie tylko poprawę transportu pasażerskiego, ale również skierowanie ruchu towarowego z dróg na tory, co przyczyni się do zmniejszenia zatorów komunikacyjnych i poprawy jakości powietrza w regionie. Projekt ten z pewnością zmieni oblicze transportu w północnych Włoszech i wzmocni połączenia z resztą Europy.

Źródło: railway-technology.com, reddit.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments