- Film "100 dni do matury" zadebiutował 28 lutego 2025 roku i przyciągnął ponad milion widzów w dwa miesiące.
- Głównym bohaterem jest Kapsel, który zhakowuje system edukacji, aby zmienić wyniki matur.
- Film porusza tematy dojrzewania, przyjaźni i presji, z jaką mierzy się młodzież.
- Honorowy patronat nad filmem objęła minister edukacji Barbara Nowacka.
- Produkcja łączy świat influencerów z branżą filmową, co czyni ją unikalną na polskim rynku.
Film „100 dni do matury” zadebiutował w kinach 28 lutego 2025 roku i po dwóch miesiącach od premiery przyciągnął już ponad milion widzów, co stanowi znaczący sukces w polskiej kinematografii.
O filmie
Głównym bohaterem „100 dni do matury” jest Kapsel, imprezowicz z klasy maturalnej, który postanawia zhakować system Ministerstwa Edukacji, aby zmienić wyniki matur i zatrzymać swoją paczkę przyjaciół na jeszcze jeden rok młodzieńczej beztroski. Film reklamowany jest jako „produkcja o młodych i dla młodych, z brawurową akcją w tle”. Porusza tematy związane z dojrzewaniem, przyjaźnią, pasjami oraz presją, z jaką mierzą się młodzi ludzie.
Sukces frekwencyjny
Produkcja cieszy się dużym zainteresowaniem, co potwierdzają dane dystrybutora. „Zainteresowanie pokazami w całej Polsce z dnia na dzień jest coraz większe. Produkcja ma szansę stać się jedną z najbardziej popularnych i istotnych opowieści o współczesnej polskiej młodzieży” – czytamy w informacji prasowej.
Opinie twórców
Reżyser Mikołaj Piszczan komentuje: „Bardzo cieszy mnie to, że '100 dni do matury’ zobaczyło już ponad milion widzów. To miła świadomość, że nasza praca i wysiłek znalazły tylu odbiorców. Mam nadzieję, że ten film zostanie z wami jeszcze na długo po wyjściu z seansu.”
Wsparcie Ministerstwa Edukacji
Film objęła honorowym patronatem minister edukacji Barbara Nowacka. „Współpraca z Ministerstwem Edukacji Narodowej to dla nas ogromne wyróżnienie i okazane zaufanie. Wierzymy, że '100 dni do matury’ będzie impulsem do ważnych rozmów w szkołach i domach o emocjach i wyzwaniach, z jakimi mierzy się młodzież” – mówi Łukasz Wojtyca, prezes zarządu Ekipa Holding.
Obsada i produkcja
W filmie występują zarówno popularni influencerzy, jak i uznani aktorzy. Wśród nich znaleźli się Bartek Laskowski, Hania Puchalska, Małgorzata Foremniak oraz Jacek Koman. Za kamerą stanął Mikołaj Piszczan, a scenariusz napisał Łukasz Zdanowski.
Innowacyjne podejście
Produkcja jest innowacyjnym połączeniem świata influencerów z branżą filmową, co czyni ją wyjątkową na polskim rynku. Po raz pierwszy w Polsce wykorzystano tak szeroko zasięg twórców internetowych w pełnometrażowej produkcji filmowej.