Ferrari Purosangue, nowy model włoskiego producenta, wyróżnia się nie tylko potężnym silnikiem V12, ale przede wszystkim zaawansowanym systemem zawieszenia. Zastosowana technologia Multimatic True Active Spool Valve (TASV) umożliwia proaktywną kontrolę ruchu nadwozia, co znacząco wpływa na komfort jazdy i prowadzenie pojazdu.
- Ferrari Purosangue wyposażone jest w silnik V12 oraz zaawansowany system zawieszenia.
- Technologia Multimatic True Active Spool Valve (TASV) umożliwia proaktywną kontrolę ruchu nadwozia.
- Innowacyjne zawieszenie redukuje ruchy nadwozia, co poprawia komfort jazdy i prowadzenie pojazdu.
- Amortyzatory Multimatic napędzane są silnikiem 48-woltowym, co pozwala na niezależną kontrolę ruchu tłoka.
- Ferrari planuje zastosowanie technologii TASV w modelu F80, co ma poprawić osiągi aerodynamiczne i komfort jazdy.
Innowacyjne zawieszenie
Ferrari Purosangue wyposażone jest w w pełni aktywne zawieszenie, które różni się od tradycyjnych systemów. Dzięki proaktywnemu działaniu, system ten potrafi zredukować wszelkie ruchy nadwozia, takie jak przechyły, wzniesienia czy opadania, co pozwala na optymalizację obciążenia każdego z kół. Takie rozwiązanie znacząco poprawia jakość jazdy oraz prowadzenie pojazdu.
Technologia Multimatic
W systemie zawieszenia zastosowano amortyzatory Multimatic, które są napędzane silnikiem 48-woltowym. Mechanizm ten kontroluje ruch tłoka amortyzatora, niezależnie od warunków na drodze. Choć Ferrari pozwala na pewien ruch nadwozia, system sprawia, że ciężki Purosangue prowadzi się jak znacznie lżejszy samochód, co jest zaskakujące dla kierowców.
Przyszłość aktywnego zawieszenia
Ferrari planuje wykorzystać technologię TASV także w nadchodzącym modelu F80, co ma umożliwić doskonałe osiągi aerodynamiczne bez pogorszenia komfortu jazdy. Potencjał aktywnego zawieszenia jest ogromny, a jego zastosowanie w różnych modelach może zrewolucjonizować doświadczenia kierowców.