FAKRO rozpoczyna produkcję w USA po problemach w Polsce

  • FAKRO rozpocznie produkcję schodów strychowych w Karolinie Północnej w czerwcu 2025 roku.
  • Decyzja o przeniesieniu produkcji do USA wynika z problemów biurokratycznych w Polsce.
  • Firma spotkała się z dużą przychylnością lokalnych władz w Stanach Zjednoczonych.
  • Zakład w Elizabeth City będzie produkować ognioodporne i termoizolacyjne schody strychowe.
  • FAKRO planuje dalszą rozbudowę portfolio produktowego na rynku amerykańskim.

Firma FAKRO planuje rozpoczęcie produkcji schodów strychowych w Karolinie Północnej w drugiej połowie czerwca 2025 roku, po czterech latach zmagań z biurokracją w Polsce. Prezes Ryszard Florek podkreśla, że w USA spotkali się z dużą przychylnością lokalnych władz.

Problemy z biurokracją w Polsce

Ryszard Florek, prezes FAKRO, wyjaśnia, że początkowo planowano produkcję na rynek amerykański zorganizować w Polsce. Jednak z powodu braku miejsca w obecnych obiektach oraz nieuzyskania zgody na budowę nowej hali w Nowym Sączu, zdecydowano się na przeniesienie produkcji do USA. „Szkoda było zaprzepaścić wzrost zapotrzebowania na rynek amerykański i czekać na dobrą wolę prezydenta Nowego Sącza” – mówi Florek.

Wsparcie lokalnych władz w USA

Prezes FAKRO zaznacza, że w Stanach Zjednoczonych firma spotkała się z wielką przychylnością oraz propozycjami wsparcia. „Jak do tej pory jedynym wyzwaniem była dostępność i konkurencyjność ekip budowlanych. Wszystkie inne procedury – pozwolenia budowlane, odbiory, uzgodnienia przeciwpożarowe czy elektryczne – przebiegały bardzo sprawnie” – dodaje Florek.

Nowe modele schodów strychowych

Zakład w Elizabeth City skoncentruje się na produkcji dwóch nowych modeli schodów strychowych: ognioodpornych i termoizolacyjnych, zaprojektowanych z myślą o amerykańskich wymaganiach budowlanych. „Zmieniające się przepisy i stawki celne w USA sprawiają, że lokalna produkcja staje się coraz bardziej opłacalna” – wyjaśnia Florek.

Przyszłość FAKRO na rynku amerykańskim

Firma nie wyklucza dalszej rozbudowy portfolio produktowego na rynku USA, jednak w pierwszej kolejności chce zdobyć doświadczenie operacyjne. „Etykieta 'Made in USA’ zyskuje na znaczeniu również w kontekście politycznym i konsumenckim” – podkreśla prezes FAKRO.

Źródło: businessinsider
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments