Erie Insurance liderem w satysfakcji klientów 2024

Erie Insurance po raz drugi z rzędu zdobywa najwyższe noty w zakresie satysfakcji klientów w badaniu przeprowadzonym przez J.D. Power. W 2024 roku wzrost składek ubezpieczeń samochodowych w Stanach Zjednoczonych spowolnił do mniej niż 2% na koniec roku, w porównaniu do 13% na początku roku. Mimo to, liczba klientów poszukujących nowych polis wzrosła z 49% do 57%. Badanie zostało opublikowane 29 kwietnia 2025 roku.

  • Erie Insurance zdobywa najwyższe noty w zakresie satysfakcji klientów w badaniu J.D. Power po raz drugi z rzędu.
  • W 2024 roku wzrost składek ubezpieczeń samochodowych w USA spowolnił do mniej niż 2% na koniec roku.
  • Liczba klientów poszukujących nowych polis wzrosła z 49% do 57%, co jest najwyższym wynikiem w 19-letniej historii badania.
  • 33% klientów ubezpieczeń samochodowych jest zainteresowanych łączeniem ubezpieczenia samochodowego z ubezpieczeniem domu.
  • Klienci korzystający z bundlingu pozostają z ubezpieczycielem średnio 7 lat, co czyni ich bardziej wartościowymi.

Spadek wzrostu składek

W pierwszym kwartale 2024 roku składki ubezpieczeń samochodowych osiągnęły najwyższy poziom od wielu lat, co skłoniło wielu klientów do poszukiwania tańszych polis. Stephen Crewdson, dyrektor zarządzający w J.D. Power, podkreślił, że „w miarę spadku aktywności cenowej w drugiej połowie 2024 roku, wielu klientów z powodzeniem znalazło tańsze polisy”.

Rekordowe zainteresowanie zakupami

Badanie ujawniło, że ponad połowa (57%) klientów ubezpieczeń samochodowych aktywnie poszukiwała nowej polisy w ciągu ostatniego roku, co jest najwyższym wynikiem w 19-letniej historii badania. Wzrost ten był szczególnie widoczny w pierwszym kwartale 2024 roku, kiedy to składki osiągnęły rekordowe poziomy.

Preferencje klientów dotyczące bundlingu

Jedna trzecia (33%) klientów poszukujących polisy samochodowej wykazuje zainteresowanie łączeniem ubezpieczenia samochodowego z ubezpieczeniem domu. Klienci, którzy decydują się na bundling, pozostają z ubezpieczycielem średnio 7 lat, w porównaniu do 5,5 roku w przypadku osób, które tego nie robią, co czyni ich cennymi dla firm ubezpieczeniowych.

Rosnące zainteresowanie ubezpieczeniami wbudowanymi

Ponad jedna trzecia (37%) klientów ubezpieczeń samochodowych wyraża zainteresowanie ubezpieczeniami wbudowanymi, które są sprzedawane bezpośrednio przez dealerów samochodowych lub producentów. Największe zainteresowanie wykazuje pokolenie Y/Z, z którego 47% klientów poszukuje takich rozwiązań.

Powrót ubezpieczeń opartych na użytkowaniu

Ubezpieczyciele coraz częściej oferują programy ubezpieczeń opartych na użytkowaniu (UBI), które wykorzystują oprogramowanie telematyczne do monitorowania stylu jazdy i ustalania składek na podstawie bezpieczeństwa i przebiegu. W 2025 roku 17% ubezpieczycieli oferowało takie programy, co stanowi wzrost w porównaniu do 15% w 2024 roku.

Erie Insurance na czołowej pozycji

Erie Insurance zdobywa najwyższe noty w zakresie satysfakcji klientów w kategorii dużych ubezpieczycieli samochodowych, uzyskując wynik 714 punktów. Na drugim miejscu znalazło się ACG (AAA) z wynikiem 707 punktów, a na trzecim State Farm z wynikiem 699 punktów.

Wnioski z badania J.D. Power

Badanie J.D. Power U.S. Insurance Shopping Study, które trwa już 19 lat, dostarcza zaawansowanych informacji na temat każdego etapu procesu zakupowego. Oparte jest na odpowiedziach 12 720 klientów, którzy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy zwrócili się o wycenę ubezpieczenia samochodowego do przynajmniej jednego konkurencyjnego ubezpieczyciela. Badanie przeprowadzono od kwietnia 2024 roku do stycznia 2025 roku.

Źródło: automotiveworld.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments