Elon Musk zostaje w Tesli na dłużej

1 maja 2025 roku, w porannej edycji The Morning Shift, przedstawiono najważniejsze wiadomości ze świata motoryzacji. Wśród tematów znalazły się plany Elona Muska dotyczące Tesli, problemy General Motors i Volkswagena związane z taryfami oraz działania Stellantis w odpowiedzi na spadek sprzedaży Jeepa Gladiatora.

  • Elon Musk pozostaje dyrektorem generalnym Tesli, mimo trudności i spekulacji o jego potencjalnym następcy.
  • Roby Denholm, przewodnicząca zarządu Tesli, zdementowała doniesienia o planach odejścia Muska, nazywając je "absolutnie fałszywymi".
  • General Motors obniżyło prognozy zysku na 2025 rok w związku z wpływem taryf, planując zwiększenie produkcji w USA.
  • Nowa prognoza zysku GM wynosi od 10 do 12,5 miliarda dolarów, co stanowi znaczący spadek w porównaniu do wcześniejszych oczekiwań.
  • Volkswagen również zmaga się z problemami finansowymi, co wpływa na jego wyniki sprzedaży.

Elon Musk pozostaje w Tesli

Elon Musk, dyrektor generalny Tesli, nie planuje odejścia z firmy, mimo trudności, jakie napotkała w ostatnim kwartale. Wzrost napięcia między nim a zarządem Tesli skłonił niektórych członków do rozpoczęcia poszukiwań jego następcy, jednak nie wydaje się, aby miało to przynieść konkretne rezultaty. Przewodnicząca zarządu, Roby Denholm, zdementowała doniesienia prasowe, twierdząc, że są one „absolutnie fałszywe”. Musk również skrytykował artykuł, określając go jako „celowo fałszywy”. Obaj, Musk i zarząd, wydają się obecnie rozwiązywać swoje problemy, a Musk zapowiedział, że poświęci więcej czasu na działalność w Tesli.

Problemy General Motors z taryfami

General Motors obniżyło prognozy zysku na 2025 rok w związku z wpływem taryf na przemysł motoryzacyjny. W liście do akcjonariuszy, dyrektor generalna Mary Barra poinformowała, że firma planuje zwiększyć produkcję w USA. Nowa prognoza zysku wynosi od 10 do 12,5 miliarda dolarów, co jest znacznym spadkiem w porównaniu do wcześniejszych oczekiwań. Barra podkreśliła, że GM będzie kontynuować dialog z administracją Trumpa w sprawie polityki handlowej.

Spadek zysków Volkswagena

Volkswagen odnotował spadek zysków o 40% w pierwszym kwartale 2025 roku, co jest wynikiem wyższych kosztów produkcji oraz wpływu taryf. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 3,1 miliarda euro, w porównaniu do 5,1 miliarda euro w tym samym okresie roku ubiegłego. Mimo że Volkswagen nie zmienił prognoz na 2025 rok, przewiduje, że wzrost sprzedaży nie uwzględnia wpływu taryf amerykańskich.

Produkcja Jeep Gladiator wstrzymana

Stellantis ogłosił wstrzymanie produkcji Jeepa Gladiatora w Toledo w Ohio w celu dostosowania zapasów części do popytu. Produkcja została wstrzymana od 28 kwietnia, a wznowienie planowane jest na tydzień 5 maja. Wcześniej produkcja Gladiatora była już wstrzymywana z powodu słabej sprzedaży. W celu zwiększenia popytu, ceny modelu zostały znacznie obniżone.

Historia pięciodniowego tygodnia pracy

1 maja 1926 roku Henry Ford wprowadził pięciodniowy tydzień pracy dla swoich pracowników, co miało na celu poprawę jakości życia zatrudnionych. Ford argumentował, że „każdy człowiek potrzebuje więcej niż jednego dnia w tygodniu na odpoczynek i rekreację”. Decyzja ta miała również na celu zwiększenie wydajności pracy w zakładach.

Źródło: jalopnik.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments