- Nowa elektryczna ciężarówka Peterbilt 567EV ma zasięg do 400 km.
- Model 567EV łączy cechy aerodynamiczne z tradycyjnym stylem ciężarówki.
- Napęd elektryczny o mocy 650 KM z 3-biegową przekładnią.
- Dopuszczalna masa całkowita wynosi 39 ton, idealna do zastosowań budowlanych.
- W kabinie zastosowano nowy dotykowy system Peterbilt SmartDisplay.
Amerykański koncern Paccar zaprezentował nową elektryczną ciężarówkę Peterbilt 567EV, która ma być przeznaczona do zastosowań budowlanych i komunalnych, oferując zasięg do 400 kilometrów.
Nowy model Peterbilt
Pojazd Peterbilt 567EV to najnowsza oferta amerykańskiego koncernu Paccar, który jest właścicielem marek Peterbilt, Kenworth oraz DAF. Model 567EV jest elektryczną wersją klasycznego ciężarowca, łączącą w sobie cechy aerodynamiczne z tradycyjnym stylem.
Specyfikacja techniczna
Elektryczny napęd w modelu 567EV oparty jest na jednostce o mocy maksymalnej 650 KM, współpracującej z 3-biegową przekładnią. Baterie, które zapewniają zasięg do 400 kilometrów, zostały umieszczone na bokach ramy oraz za kabiną, co pozwoliło na zwiększenie ich pojemności.
Konfiguracja i zastosowanie
Peterbilt 567EV będzie dostępny w konfiguracji 8×4, co jest typowe dla amerykańskiego rynku. Pojazd został zaprojektowany z myślą o pracy w ruchu miejskim, co czyni go odpowiednim rozwiązaniem dla zastosowań budowlanych i komunalnych. Dopuszczalna masa całkowita (DMC) wynosi 39 ton.
Innowacje wewnętrzne
W kabinie ciężarówki zastosowano nowy system o nazwie Peterbilt SmartDisplay, który jest dotykowym wyświetlaczem o pionowym układzie. Dzięki temu rozwiązaniu udało się zachować miejsce na 15 dużych przełączników fizycznych, co zwiększa funkcjonalność wnętrza pojazdu.