Dekarbonizacja transportu w Francji przez ECTN

CEVA Logistics, ENGIE i Sanef uruchomiły pierwszy projekt pilotażowy Europejskiej Sieci Czystego Transportu (ECTN), który ma na celu dekarbonizację transportu drogowego na długich dystansach. Inauguracja miała miejsce w Sommesous, we Francji, a projekt obejmuje trasę o długości ponad 900 kilometrów między Avignon a Lille. Celem jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w transporcie drogowym.

  • CEVA Logistics, ENGIE i Sanef uruchomiły projekt pilotażowy Europejskiej Sieci Czystego Transportu (ECTN), mający na celu dekarbonizację transportu drogowego na długich dystansach.
  • Inauguracja projektu miała miejsce w Sommesous, Francja, a trasa obejmuje ponad 900 kilometrów między Avignon a Lille.
  • Model ECTN oparty jest na współpracy trzech grup, co ma na celu zaspokojenie potrzeb związanych z dekarbonizacją transportu.
  • Projekt testowany jest od listopada 2023 roku i obejmuje pięć stacji przekaźnikowych dla niskoemisyjnych pojazdów ciężarowych.
  • Wyniki testów pokazują, że elektryczne ciężarówki mogą zwiększyć roczny przebieg prawie dwukrotnie w porównaniu do ciężarówek z silnikami diesla.

Innowacyjny model transportu

Koncept ECTN oparty jest na współpracy trzech francuskich grup: CEVA Logistics, ENGIE oraz Sanef. Ich wspólna ekspertyza ma na celu zaspokojenie pilnych potrzeb związanych z dekarbonizacją transportu drogowego. Model ECTN przypomina historyczny system pocztowy pony express, gdzie stacje przekaźnikowe dla niskoemisyjnych pojazdów ciężarowych są zlokalizowane w pobliżu sieci autostrad.

Korzyści z testów

Od listopada 2023 roku, projekt ECTN testowany jest na korytarzu o długości 900 kilometrów, podzielonym na cztery segmenty autostrady. W ramach tego projektu powstało pięć stacji przekaźnikowych, co pozwala na efektywne wykorzystanie elektrycznych ciężarówek. Kierowcy nie muszą już pokonywać długich dystansów, co zwiększa efektywność transportu.

Przyszłość dekarbonizacji

Wyniki testów ECTN pokazują liczne korzyści, takie jak zwiększenie rocznego przebiegu elektrycznych ciężarówek prawie dwukrotnie w porównaniu do ciężarówek z silnikami diesla. Model ECTN umożliwia maksymalne wykorzystanie infrastruktury ładowania, co jest kluczowe dla osiągnięcia celów redukcji emisji gazów cieplarnianych w Unii Europejskiej.

Wsparcie dla rozwoju

Rozwój ECTN wymaga wsparcia ze strony władz publicznych, aby zrealizować plany dotyczące elektryfikacji flot pojazdów oraz infrastruktury ładowania. Projekt, który już zdobył uznanie za swoją innowacyjność, ma potencjał do szybkiego wdrożenia na skalę europejską.

Opinie ekspertów

Olivier Storch, wiceprezydent CEVA Logistics, podkreślił znaczenie ECTN w kontekście pilnych wyzwań związanych z ochroną środowiska, mówiąc: “Pozytywne wyniki fazy testowej ECTN dowodzą jego istotności i dają konkretną odpowiedź na potrzeby dekarbonizacji transportu.” Clémence Fischer z ENGIE dodała, że “ECTN łączy siły różnych graczy, aby testować i wdrażać konkretne rozwiązania.”

Geely Global App

Geely Auto wprowadziło nową aplikację mobilną Geely Global App, która ma na celu ułatwienie zarządzania pojazdem Geely EX5. Aplikacja oferuje szereg funkcji, takich jak zarządzanie ładowaniem, lokalizacja pojazdu oraz zdalne monitorowanie stanu pojazdu.

Funkcjonalności aplikacji

Aplikacja Geely Global App wprowadza innowacyjne rozwiązania, które dostosowują się do potrzeb nowoczesnych kierowców. Umożliwia optymalizację korzystania z energii oraz zapewnia pełną kontrolę nad pojazdem z dowolnego miejsca na świecie. Dodatkowo, aplikacja wspiera ponad dziesięć języków, co czyni ją dostępną dla szerokiego grona użytkowników.

Globalne plany rozwoju

Geely planuje rozszerzenie dostępności aplikacji na ponad 50 krajów do końca 2025 roku, co podkreśla ich dążenie do dostarczania inteligentnych i zorientowanych na klienta rozwiązań mobilnych na całym świecie.

Źródło: automotiveworld.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zostań naszym fanem!

Pomóż nam się rozwijać! Polub nas na Facebooku! i śledź nas na X!