Civic Type R: od garażu do toru

Masato Nitta, pasjonat motoryzacji z Japonii, zbudował unikalny kapturek z włókna węglowego do swojego Hondy Civic EK9 Type R. Jego projekt, inspirowany filozofią, że „danie mężczyźnie zestawu karoserii sprawi, że będzie wyglądał fajnie przez dzień, ale danie mu arkusza surowego włókna węglowego sprawi, że będzie wyglądał fajnie przez całe życie”, ma na celu pokazanie, jak można w prosty sposób zmienić wygląd samochodu. Nitta zrealizował swój projekt podczas wizyty w regionie Kansai w Japonii, gdzie planował odwiedzić lokalny sklep tuningowy, ale napotkał na przeszkody związane z dostępem do warsztatu.

  • Masato Nitta z Japonii stworzył unikalny kapturek z włókna węglowego do swojego Hondy Civic EK9 Type R.
  • Projekt Nitty jest inspirowany filozofią, że włókno węglowe może trwale poprawić wygląd samochodu.
  • Podczas wizyty w regionie Kansai, Nitta napotkał problemy z dostępem do warsztatu, co zmusiło go do zmiany planów.
  • Jego przyjaciel Park-san, pracujący w Tommykaira, pomógł mu znaleźć interesujący samochód do sfotografowania.
  • Masato-san podjął odważną podróż przez góry, aby dotrzeć do Nitty, mimo trudnych warunków atmosferycznych.

Problemy z dostępem

Podczas ostatniej wizyty w regionie Kansai, Nitta miał zamiar odwiedzić sklep tuningowy Real Company w Nara. Niestety, dzień przed planowanym zdjęciem ekipa drogowców zablokowała dostęp do ulicy, co zmusiło go do zmiany planów. Zamiast wracać do domu z pustymi rękami, skontaktował się z lokalnymi znajomymi, aby znaleźć interesujący samochód do sfotografowania.

Wsparcie od przyjaciela

Na szczęście, jego przyjaciel Park-san, pracujący w Tommykaira i posiadający dwa Civici, zaoferował pomoc. Znał wiele zmodyfikowanych Hond w regionie Kansai i szybko przyszedł z pomocą. Po kilku próbach dotarcia do właścicieli samochodów, Masato-san zdecydował się na odważną podróż przez góry, aby dotrzeć do Nitty, mimo trudnych warunków atmosferycznych.

Unikalny projekt Nitty

Choć Real Company nie zbudowało Civica Masato-sana, to są dobrymi przyjaciółmi. Samochód jest inspirowany Scuderia AlphaTauri F1, która w 2018 roku zaczęła używać silników Hondy. Nitta postanowił stworzyć jednoczęściowy kapturek z włókna węglowego w swoim garażu, zamiast korzystać z gotowych części. Proces rozpoczął od przygotowania powierzchni i stworzenia formy z włókna szklanego, która posłużyła do wytworzenia elementu z włókna węglowego.

Specyfikacja techniczna

Pod kapturek z włókna węglowego znajduje się oryginalny silnik EK9 o pojemności 1.6L DOHC VTEC B16B, zamontowany na sztywniejszych mocowaniach silnika Cusco oraz z tuningowanym ECU. Wnętrze samochodu zostało przekształcone w wersję street fighter, z sześciopunktową klatką bezpieczeństwa i usuniętymi zbędnymi elementami, takimi jak klimatyzacja czy system audio.

Gotowość na wyzwania

Tył pojazdu został wzmocniony ramą rurową, a na zewnątrz umieszczono linkę holowniczą, co świadczy o gotowości na ewentualne problemy na drodze. Nitta podkreśla, że „jeśli coś się wydarzy, jestem gotowy na ucieczkę przed policją, nawet jeśli mój silnik zawiedzie”. W całym projekcie zastosowano również felgi BuddyClub P1 Racing oraz opony Dunlop Direzza V01 ZIII, które są specjalnie produkowane dla japońskich wyścigów.

Podsumowanie spotkania

Choć Nitta musiał zakończyć spotkanie o godzinie 22:00, z radością wspomina swoją przygodę z Masato-san i jego Hondą. Mimo zimnych warunków, cieszył się z możliwości poznania tak unikalnego projektu i marzy o tym, by pewnego dnia samodzielnie prowadzić taką Hondę na torze wyścigowym lub legendarnym Kanjo Loop.

Źródło: speedhunters.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments