Na targach Auto Shanghai 2025 zaprezentowano odświeżony model SUV-a Chery Tiggo 8, który występuje w wersji hybrydowej typu plug-in (PHEV). Nowość, podobna do modelu Tiggo 8 Pro e+, zyskała zmiany wizualne oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne.
- Nowy model SUV-a Chery Tiggo 8 zaprezentowany na targach Auto Shanghai 2025
- Odświeżony Tiggo 8 posiada zmiany wizualne, w tym nowe reflektory i grille
- Wnętrze pojazdu zyskało nowoczesny design z oddzielnymi ekranami i dotykowymi przyciskami
- Model wyposażono w nowy system hybrydowy Chery Super Hybrid (CSH) z silnikiem benzynowym 1,5 l i dwoma silnikami elektrycznymi
- Nowa skrzynia biegów Direct Hybrid Transmission (DHT) poprawia wydajność pojazdu
Zmiany wizualne
Odświeżony Tiggo 8 wyróżnia się nowymi reflektorami oraz grillem z cieńszą ramką. Przód pojazdu zyskał nowy zderzak, który zawiera funkcjonalne kurtyny powietrzne. W bocznej części samochodu tradycyjne klamki zastąpiono wersjami chowanymi, natomiast tył pozostał w dużej mierze niezmieniony, z bardziej wyrazistym elementem dyfuzora.
Nowoczesne wnętrze
Wnętrze Tiggo 8 przeszło gruntowną metamorfozę. Zrezygnowano z połączonych ekranów na rzecz oddzielnych elementów, w tym dużego ekranu dotykowego do obsługi systemu multimedialnego. Nowa konsola centralna jest wyższa i zintegrowana z centralnymi nawiewami, co wiąże się z rezygnacją z fizycznych przycisków na rzecz dotykowych. Wprowadzono również obrotowy selektor biegów oraz miejsce na dwa smartfony, z jednym slotem wyposażonym w bezprzewodową ładowarkę.
Nowy system hybrydowy
Prezentowany model wyposażono w najnowszy system Chery Super Hybrid (CSH), który zastępuje starszą wersję PHEV. Napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra, generującym 154 KM i 220 Nm momentu obrotowego, współpracującym z trzebiegową skrzynią Direct Hybrid Transmission (DHT) oraz dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 201 KM i 310 Nm.
Wydajność i zasięg
Specyfikacja techniczna wskazuje, że Tiggo 8 PHEV może osiągnąć zużycie paliwa na poziomie 1,39 l/100 km, oferując zasięg do 1200 km w trybie hybrydowym oraz 95 km w trybie elektrycznym. Model ten ma być podobny do Tiggo 7 PHEV, który również planowano wprowadzić na rynek malezyjski, jednak do tej pory nie zrealizowano tych planów.
Perspektywy rynkowe
Niepewność związana z wprowadzeniem Tiggo 8 PHEV na rynek malezyjski może wynikać z chęci wprowadzenia zaktualizowanych modeli. Czas pokaże, czy nowa wersja SUV-a Chery zyska uznanie na rynkach międzynarodowych.