Bohse Safari – pickup-kabriolet Łady Samara idealny na przygody

WAZ-2108 Sputnik, znany także jako Łada Samara, to samochód, który zrewolucjonizował wschodnią motoryzację od momentu swojego debiutu w 1984 roku. Jako pierwszy, masowo produkowany hatchback z napędem na przód w państwie komunistycznym, zyskał uznanie nie tylko w ZSRR, ale również w całym bloku wschodnim. Co ciekawe, przy jego tworzeniu współpracowało również renomowane Porsche.

Historia Samary i jej niezwykłe wersje

Produkcja Samary trwała aż 30 lat, w trakcie których powstało wiele interesujących wersji tego modelu. Oprócz standardowych trzy- i pięciodrzwiowych hatchbacków oraz sedanów, zakłady współpracujące z AwtoWAZ-em wytworzyły takie pojazdy jak pickup VIS, a nawet, być może, pierwszy SUV-coupe w historii – model Tarzan. W Togliatti stworzono również wersję cabrio o delikatnej nazwie Natasza. Jednak dziś skupimy się na czymś jeszcze mniej znanym, a zarazem bardziej niezwykłym niż Natasza – na modelu Bohse Safari.

Bohse Safari – nietypowy pickup-kabriolet

Bohse to niewielka firma z siedzibą w Dolnej Saksonii, specjalizująca się w przeróbkach nadwozi samochodowych. W swoim portfolio ma między innymi model EuroStar, czyli Ładę 2105 w formie otwartego pickupa, oraz Sprintera, czyli VW Golfa I w podobnej wersji. Bohse Safari to natomiast połączenie kabrioletu i pickupa, które bliżej mu do kabrioletu niż do auta plażowego. Co ciekawe, Safari powstał na bazie standardowej trójdrzwiowej Samary, a jego tylna część dachu wykonana z brezentu jest składana. Nad przednimi fotelami znajduje się również plastikowy element, przypominający szyberdach, który można zdjąć.

Praktyczność i design

Choć jego tzw. paka nie przypomina klasycznych pickupów, to jednak jest to otwarta przestrzeń ładunkowa, co czyni go pojazdem tego typu. Zdarza się, że w takich konstrukcjach brakuje praktyczności, ale w przypadku Safari sytuację nieco ratuje standardowy bagażnik, dostępny po podniesieniu paki, choć jego pojemność nie powala na kolana. Wnętrze natomiast nie różni się od tradycyjnej Samary – prostokątne kształty, okrągła kierownica i charakterystyczne pokrętła. Różnice ograniczają się jedynie do emblematów Bohse, które znalazły się przed pasażerem oraz na kierownicy.

Safari na sprzedaż w Stanach Zjednoczonych

Obecnie Bohse Safari jest wystawiony na sprzedaż w Stanach Zjednoczonych przez firmę Alpha Cars, mającą swoją filię w Spencer, w stanie Massachusetts. Alpha Cars specjalizuje się w sprzedaży luksusowych i unikalnych samochodów z Europy, a nasza Samara zdecydowanie wpisuje się w tę kategorię. Cena, wynosząca 28 995 dolarów (około 109 tys. zł), może wydawać się dość wysoka, jednak biorąc pod uwagę, że to jeden z zaledwie 2000 wyprodukowanych egzemplarzy, można to zrozumieć.

Dlaczego warto zwrócić uwagę na Safari?

Dla osób pragnących wyróżniać się na drodze, Safari wydaje się doskonałym wyborem. Dodatkowo, jak zauważa sama firma Alpha Cars, produkcja Samary zakończyła się zaledwie 11 lat temu, a jej historia trwała przez 30 lat, co zapewnia łatwy dostęp do części mechanicznych. To z pewnością zaleta, zwłaszcza dla potencjalnych nabywców z Europy Wschodniej, chociaż Amerykańscy klienci mogą napotkać na pewne trudności w tym zakresie.

Źródło: autoblog.spidersweb.pl
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zostań naszym fanem!

Pomóż nam się rozwijać! Polub nas na Facebooku! i śledź nas na X!